greattobeamom Kızım 4,5 aylık ve gece uykuya çok direniyor memeden ayrılmak istemiyor yeni hastalık atlattı ve dişi de çıkıyor sanırım aşırı huysuz oyuncak hiç bi şey ilgisini çekmiyor resmen çocuk memeden başka bi şey bilmiyor ya nolur birisi düzeliyor desin🥲
isufumveben greattobeamom benimki 5 aylık oldu. Bugün haftalar sonra adam akıllı gündüz uykusu yapti (10 dkdan fazla). İnşallah düzeliyordur yoksa şuracıkta bayılır kalırım
kanalizereis greattobeamom 5 ay 8 günlükten bildiriyorum. Merak etmeyin düzeliyor. Ben artık kafayı yemek üzereydim büyük kızım da 2 yaş sendromunda olduğu için. Ama küçük kızım 3-4 gündür çok iyi maşallah. Hatta uyku eğitimine bile başladım.
Sadekahve_ greattobeamom benim ikizlerinde oluyor ara ara şuan 1 yaşındalar şu ana kadar hepsi geldi geçti düzeldi hiç birisi kalıcı olmadı ama ara ara bir geliyorlaaaar bir gidiyorlarrr 😀
mcnyld greattobeamom canım büyük umutlarla uyku egitimi alanlardanım hic ugrasma kendin arastırıp ver bosver 😁
greattobeamom kanalizereis yaa ne mutlu size maşallah diyelim darısı başımıza 😊 bu uyku eğitimi süreçleri nasıl oluyor acaba mesela bebek ağlasa da beklemek mi gerekiyor
kanalizereis greattobeamom ben ağlatmadan eğitim veriyorum. İlk günler 70-80 kere kucağıma aldığım oluyor. Gün geçtikçe bu sayı azalarak bitiyor. Mesela bugün en fazla 4 kere kucağıma aldım sonrasında uyuyakaldı.
Sadekahve_ greattobeamom yanii koca koca insanların bile bir günü diğerine uymuyor birde büyüyorlar haliyle her geçen gün algıları daha fazla açılıyor oluyor birseyler yani sen iyi düşün stres olma, olma ki bebende stres olmasın ☺️
greattobeamom kanalizereis peki siz uyku eğitmeni misiniz yoksa kendi yönteminizle mi deniyorsunuz? eğer ayrıntılı anlatma şansınız varsa yönteminizi bana ve diğer annelere çok faydası olur belki🙏🏼
kanalizereis greattobeamom ben çocuk gelişimciyim sonrasında uyku eğitimi ile ilgilendim sertifika aldım ama profesyonel olarak eğitim vermiyorum. Arkadaşlarımın çocuklarına verdiğim oldu. Büyük kuzuma vermiştim 11 aylıkken. Şuan 2 yaşında. 1 gün bile bozulmadı eğitimimiz. Öncelikle sizin kararlı olmanız gerek. Ben çocuklarımın durumuna göre metodlar uyguladım. Mesela büyük kızım benim gözümü açık görse uyumazdı ona eğitim verirken beşiğinin karşısında yatağa uzanıp gözlerimi kapatıp uyuyor gibi yapıp eğitim verdim. Küçük kızım ben ona bakmazsam basar yaygarayı. Ona da beşiğinin yanına sandalye çekip gözlerimi ayırmadan bakarak uyumasını bekledim. Uykudan önce rutinler oluşturun. Pijamaları giymek masal okumak babaya iyi geceler demek gibi. Yatağa yatırın sonrasında ama ilk 20 dakika ağlamadığı sürece hiç ilgilenmeyin. Ağlarsa sadece kucağa alın sakinleşince hemen yatağa bırakın. Bu süreçte kesinlikle kucağınızda uyumaması gerek. İlk 20 dakikadan sonra ayağa kalkma gibi durumlar olursa tekrar yatırın yatağa. 1 saat geçti hala uyumadıysa ortak alana götürün. 5-10 dakika sakinleştirip geri getirin tekrar yatırın. İlk günler uyuması biraz zaman alacak ama inanın kararlı olursanız çok kolay. Benim büyük kızım 3 günde öğrendi. 4. Gün beşiğine yatırıp odadan çıktım o gün bugündür tek başına uyur. Bir de bebeğin yattığı odada emzirmeyin hiçbir zaman. Gece uykusundan en az yarım saat önce emzirin ki uykuyla emmeyi bağdaştırmasın. Bir de uyuduktan sonra 20 dakika yanında bekleyin ilk zamanlar. Çünkü bebekler derin uykuya 20 dakikadan sonra geçer yani derin uykuya dalmadan önce gözünü açıp sizi yanında görürse tekrar rahatlıkla dalabilir kendini güvende hissedip. Ama sizi göremezse basar yaygarayı. Benim uyguladığım yöntemler burda sorularınız olursa cevaplarım.
153s34 kanalizereis bende boyle yapmak istiyorum ama bebegim meme disinda hcbir sekilde sakinlesmiyor. E ister istemezde meme uyku iliskisi oluyor ve bu sefer memeyi de kesmek gerekiyor o da ayri bi dert. Ben nasl bi yol izlemeliyim szce?
kanalizereis mcnyld bebeği ağlatıp susmasını beklemek bence bebeğe çaresizliği öğretmek. O yüzden eğitimde sık sık kucağa almak başını okşamak ona daha çok güven verecek. Daha çabuk adapte olmasını sağlayacak.
kanalizereis 153s34 benim kızım 11 aylıktı. Gece bile meme ağzında uyurdu. Eğer 8 aydan büyükse gece beslenmesini kesin zaten. Uyumadan yarım saat önce emzirin. Yarım saat sonra yatırın. Gece kalksa dahi meme ya da su vermeyin. Suyu da meme yerine koyabilir bu sefer gece su için uyanır hep. 1-2 gün çok zorlanırsınız ama sonrasında alışır. Sakinleşmesi işin kucağınıza alın başını okşayın. Ben 70-80 kez kucağıma aldığımı hatırlıyorum 1 gecede.