Şimdi yorumları okudum. Her doktorun görüşü farklı. Doktorumla görüştüm. YouTube Osman bey in videolarını izledim ve ek gıda eğitimi aldım ve ortak noktaya göre
Bebek dik durabiliyorsa destekli oturma ve desteksiz oturma yapabiliyorsa
Yediklerinize ilgisi varsa ek gıdaya hazır demektir.
5 aylıkken başladık. Kızım 4.aydan itibaren oturtabiliyor.
Her bebeğin gelişimi farklıdır.
Annes olarak siz zaten hazır diye düşünüyorsanız belirtilerde okeyse bebek hazırdır.
3.gün kuralı ile başlanıyor.
Bir ürünü sebze veya meyve 3 gün veriyorsunuz.
1 gün bir çay kaşığı 2.gün tatlı kaşığı 3.gün çorba kaşığı.
Hepsine 1 çay kaşığı zeytinyağı koyuyoruz ki kabız olmasın
Her ek gıda sonrası su ve ağız temizliği yapıyoruz.
Sebzeleri buharda haşlayarak çatalla ezerek verdim.
Püreye alışınca pütürlü yemek istemiyorlar diye ben pütürlü başladım.
Meyveleri zaten haşlamanıza gerek yok ayva veya sert değilse.
Benim gözlemlerim
- Ayda
Kabak ile başladık
Avokado,muz,patates,yoğurt,havuç,elma yiyor.
Elmayı haşladım cam rende ile rendeleyince zaten canı kalmıyor haşlanmaya.
Her seferinde su verdim
Benim doktorum ek gıdadan önce biraz emzir demişti.
Eğer aç oturtsanız emmek istediği için reddedilir öok tok olursa yemek istemeyebilir.
Her öğün öncesi ve sonrası emzirdim veya mama verdim.
Bir kere havuçta öğürdü onun dışında hiç öğürmedi.
Hepsini yedi.
Hiçbir zaman zorlamadım sıkılınca tabak gitmese bile bıraktım çünkü amaç doyması değil tadını alması
6.ay ile beraber kahvaltıya başlayacak.
Öğlen ve ikindi şekilde veriyorum
Öğlen 12-12.130 gibi
İkindi 16-16.30 gibi