Minikkuzum1999 150 gr tereyağ 3,5 su bardağı un 3 yumurta Bir çay bardağı irmik Bir paket kabartma tozu Bir paket vanilya Yarım çay bardağı çiçek yağı Fındık Şerbeti için; 3,5 bardağı toz şeker 4 su bardağı su Not 35 adet çıkıyor Hazırlanışı;
Bir dilim limon
Karıştırma kabın içersine unu döküyoruz. İrmik, pudra şekeri, vanilya, kabartma tozu hepsini karıştırdıktan sonra ortasını açıyoruz tereyağı çiçek yağ yumurtayı kırıp ortadan başlayarak hamur kulak memesi yumuşaklığında getiriyoruz. 1-2 dakika tezgah üzerine yoğurduktan sonra ceviz büyüklüğünde parçalara kopartıp yağlanmış fırın tepsine diziyoruz üzerine yumurta sarısı sürüp fındıkları batırıyoruz. Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında 25 dakika pişiriyoruz tatlımızı fırına gönderdikten sonra hemen tencereye suyu toz şeker limona koyup altını yakıyoruz kaynamaya başladıktan sonra kısık ateşte kaynatmaya devam ediyoruz tatlımız sıcak şerbetimiz kaynar olarak veriyoruz.
Not: suyu yarım bardak çoğaltın dört bardağa çıkardım şekerparelerin içine daha yumuşak olması için.