pasaklisinkukuli restoranlara pilav yapan bir teyzeden öğrendiğim tarifi paylaşıyorum.
En az yarım saat suda bekleyen 2 su bardağı pirinç süzülür. Kaynar su hazırda bekler. Şehriye koyacaksam sıvı yağda rengini değişene kadar kavururum. Kahverengi olmayacak… rengi istediğim tona ulaşınca 1 yk dolusu tereyağ koyarım. Tereyağ erir erimez pirinci koyar, 2 silme tatlı kaşığı tuz koyarım, kavururum. Pirinç kavrulurken iki aşama geçirmeli.
- Önce pirinçler toplanır
- Pirinçler yeterince kavrulunca dağılmaya başlar.
Bu aşama suyun verilmesi gereken aşamadır. Bir bardak pirinç için 1,5 su bardağı su koyarım. Su kaynar olur. Hemen kapağını kapatır ocağın ısısını ayarlarım. En büyük gözde en yüksek ateş 10 derece olsun, 6 dereceye getiririm. Suyunu çekene kadar böyle pişer. Hala lapa görünümü varken en küçük göze alırım. Orada en kısıkta tüm suyu çeker. Lapalığı gider. Kapağı açarım. Havlu kağıt koyar hemen kaptırım. En az yarım saat demlenir. Servis yapacağım zaman da tüm pilavı alttan üste alarak havalandırırım. Her zaman tane tane ve lezzetli olur. Pirinç baldo olmalı. Diğer pirinçlerde bu yöntem asla tutmadı.
Not: sağlıklı bir tarif değildir. Basmati falan denedim. Ağzıma süremedim. Bir beslenme tavsiyesi değildir😅