Balkaymakannesi89
Benim kızım 2 yaşında 14 aylıkken parmak ucunda yürümeye başladı 18 aya kadar bekledim takip ettim ama sol ayaginim tabanına aslı basmiyordu hep parmak ucuydu sağ ayak ise nadirde olsa tabanına başardı genel olarak çift parmak ucu yürüme durumu vardı …
Hastane hastane ,doktor doktor gezdim ,nörolojik Mr çekildi ,tıbbi genetik gidildi ,fizik Dr ayrı ,ortopedi de ayrı ,nöroloji Dr ayrı muayene etti …
Sonuç kesinlikle ameliyat dediler ,4 yaşı bekleyeceksin dediler .. beklemek uzun bı süreç 2 yıl daha nasıl bekleriz ameliyat yaşını derken devlet Hastanesi’nde bir Dr tavsiyesiyle gittik Allah ondan razı olsun bu ameliyatın normalde 4 yaş itibarı yapılacağını ama beklemenin her geçen kemeik ve omurga yapısını bozacagini söyleyerek bu ameliyatı üstlendi .15 gün oluyor ameliyat olalı .
Tanimiz aşil tendon gerginliği ( nörolojik sıkıntı çıkmadı ,beyninde ) sebebi nasıl olduğunu Dr aciklayamiyor ..
Tedaviniz şu şekilde ;
sağ ayağı nadirde olsa tabanına bastığı ayağı için botoks yapıldı ,sol ayak tabanı asla basmiyordu ve ciddi bir gerginlik vardı bu ayak için asiloplasti asıl gevşetme ameliyatı oldu .Ameliyattan alçılı çıktı kalçasına kadar botokslu ayak 2 hafta alçıda kaldı (bugün afo takmaya başladık ) ameliyatlı ayak için 1.5 ay alçıda kalacak onu bekkiyoruz. O alçıda çıktıktan sonra inada afo takılacak .
Ve süresi bilinmeyen bir tedavi bekliyor bizi ,fizik de görecek .
Demem o ki beklemeyin …. Çocuktur düzelir dersiniz … Ama bazen olmayabilir içinize ,annelik duygunuza güvenin . Bir doktora gidin muhakkak.