Esrareyhan şuruplara antibiyotiğe ve diğer tüm ilaçlara Türkiye’de ulaşmak çok kolay. Avrupa’da yaşayan ve daha ne çok ülkede insanlar Majezik ilacına dahi bizim kadar kolay ulaşamıyor. Bu bizim yaptığımız çok yanlış tabi ki. Başı ağrıyan ilaç alır durumda. Ama burda savunulan şey aşı. Hem toplumsal hem de bireysel sağlık söz konusu. Mesela Verem hastalığı 20.yy a kadar bir çok can aldı , ve aşısı bulundu. Hastalık yok edilmedi dünyadan , ama herkes aşı olursa yok olacak. Verem hastalığına yakalanan hala insanlar var. Bu durumda bu hastalığı nesilden nesile taşımamak ve veremle karşılaşıldığında ölümcül riski ortadan kaldırmak için aşı olmalıyız ve neslimizi korumalıyız.