Satranc
Kendi gözümle şahit oldum ne şartlarda görev yaptıklarına.
Gün boyunca ağır botların içinde yara olan ayaklarını mı anlatayım, sırtında taşıdıkları çantanın ağırlığını mı, elindeki silahın ağırlığını mı, saatlerce ayakta soğukta nöbet tuttuklarını mı, gece karda kışta yağmurda çamurda uyumaya çalıştıklarını mı, yemek yemeye fırsatları olmadıklarını mı, sevdiklerinden ayrı kalmanın vermiş olduğu o hasretin ağırlığını mı yoksa her an bir kahpe kurşunla şehit olacaklarını mı?
Hangi birini anlatalım ki..
İnsanların konuştuğu sadece aldıkları maaş..