Deletedmom0073 Doktorumuz artık tat oluşması için başla ek gıdaya dedi.Neler yaptınız ilk aşamada? Balkabağı çorbası minnacık verdim ve yoğurt(bunu sevdi), elma ve muz yalattim.Miktari konusunda da yazarsanız sevinirim.Anne sütü+bazen mama ile besleniyoruz.
EsininAnnesi Deletedmom0073 4 ay çok erken değil mi 😐 Henüz bağırsakları ek gıdayı sindirebilecek kadar gelişmemiştir.Bu doktorları da anlamıyorum,ne aceleleri var hemen ek gıdaya yönlendiriyorlar.
Seda_Hira Deletedmom0073 bizde 4 ay 10 günlüğüz. Bende yavaş yavaş tattırıyorum özel bişey yapmadım. Mesela kendimize çorba yaptıysam bir çay kaşığı veriyorum. Yemeklerin suyundan yine tadına baksın diye 1 çay kaşığı şeklinde veriyorum. Bugün yumurta haşladım kayısı kıvamında yaptım. 1 Nohut büyüklüğünde verdim yedi. Yarın iki nohut büyüklüğünde vericem ertesi gün 3. Bu şekilde bir hafta vericem. Bir hafta sonunda bir yumurtanın sarısını yiyebilecek şekle gelsin diye. Diğer hafta yine aynı şekilde yoğurt vermeye başlıcam
Seda_Hira Deletedmom0073 ben birer hafta arayla veriyorum alerjisi olup olmadığınıda anlamak için. Bir hafta yoğurt bir hafta yumurta sarısı bir hafta sebze çorbası gibi
ybk2019 Deletedmom0073 bizde 4. Ay ortalarında başlayacagız☺️ Kaşık kaşık verilmicek sonuçta ben bir sorun görmüyorum
Merve43 Seda_Hira yalniz yumurta alerji yapma potansiyeli yüksek goda olduğundan 6. Aydan sonra verilir ve tam kaynamış olması lazım kayısı kıvamında değil. Miktarı da öyle bir haftada bir yumurta sarışına ulaşacak hızda artırılmamali. Kendi çorba ve yemeklerimizde de salça ve tuz var tuz 2 yaşına kadar yasak salça içinde domates varsa 1 yaşına kadar yasak. Bence biraz dikkatli gidin zaten ek gıdaya erken başlamışsınız yememesi gereken şeyleri vermeyin
Deletedmom0073 Seda_Hira Bu yemeğin suyunu tuzunu katmadan ayırıp da mı veriyorsun? Tuz salça olmayacak dedi doktor da?
Seda_Hira Merve43 yumurtanın beyazı alerji yapıyor sarısı sorun olmuyor. Kendi çorbalarımızdan zaten tuzu ve baharatı azsa sadece bir çay kaşığı veriyorum doyana kadar değil. Tattırmak için sadece. Ablam sağlıkçı onunla sürekli iletişim içindeyiz zaten. Doktorumda bu şekilde yapabilirsin dedi. Bizim yaptığımız sadece tadım doyurmak değil yani. Ki ben çalışıyorum o yüzden erken başladık tadımlara
Seda_Hira Deletedmom0073 ya şöyle diyeyim mercimek çorbası yaptıysam eğer tuzu atmadan sadece bi çay kaşığı veriyorum bazen daha az veriyorum tadına bakması için. Salça zaten çok az kullanıyorum ben
Seda_Hira Deletedmom0073 bide şöyle bişey var mesela ben her zaman vermiyorum yemekleri çorbaları. Nadir veriyorum çünkü daha çorbaya geçmedim. Dediğim gibi şimdilik yumurta sarısı ve yoğurt deneyecez bir hafta arayla
Seda_Hira Deletedmom0073 bitmesi önemli değil ki. Doktorlarımızn düşüncesi bence şu. Yeni tatlara açık olsun alışsın damağı. Çünkü ek gıda yemeye başladığı zaman zorluk çekmesinler
Seda_Hira Deletedmom0073 bide dediğim gibi ben çalışıyorum o yüzden aile hekimliğindeki hemşire bana 5. ayda ek gıdaya başlayalım dedi. Çünkü sürekli eskisi gibi emzirme şansım olmayacak ☹️ Ben şimdi tattırma yapıyorum 5inci aydada ek gıdaları yavaş yavaş yemeye başlayacaz
Deletedmom0073 Seda_Hira Ben de 6. ayinda başlıyorum ise, ek gıdaya başlasa iyi olacak benim için de.İnsallah babasına değil bana çeker de her şeyi yer😁
ozlemsenel Çok şaşırdım açıkçası doktorunuzun verdiği bilgi çook eski ve artık kimselerin öndemrdiği bişey. 6 aydan önce ek gıda bebekler için iyi değil sağlık bakanlığı önermiyor
Hafsa_anne Bizde 4ay 10günlüğüz armut püresi tattırdım baya sevdi. Yoğurt havuç elma patates bu şekilde ara ara vereceğim damak tadı oluşsun diye bu ek gıdaya başlamak değil benim için şuan sadece tattırıyorum
ayse3434 Deletedmom0073 valla ben doktorda bekle dedi diye 6 aydan sonra başladım ek gıdaya erken vermek böbreklere zarar veriyormuş o yüzden acele etme derim sanada