Bebeğimde de öksürük vardı bir ay önce grip olmuştu.Doktora götürdüm antibiyotik başlayalım dedi. Aklıma yatmadı, bebeğim küçük ve durumu o kadar kötü gelmemişti. Emin olmak için başka bir doktora daha götürdüm o takip edelim ateşini ve genel durumunu dedi. Gerekirse antibiyotiğe başlarız, şu an gerek yok dedi ve güzelce açıkladı ben de onun dediklerine uydum. Ateşini kontrol ettim, terleyip üşümemesine dikkat ettim özellikle geceleri. Bir de burnu tıkanıp, daha çok da akşamları artmaya başlayan burunda hırıltı oluyordu. Doktor burnunun açık kalması önemli dedi. Ben de sıksık buna dikkat ettim. Burnunu temizledim. Odasına bir kaba buz koydum nem olsun diye. Burnu açılsın diye de soğanı ikiye bölüp bir kaba koydum. Nebulizatör kullanılsa daha etkili olur tabiki. Ya da ortam nemlendirici. Üç güne bir ya da ihtiyaç durumuna göre de sağlık ocağına götürüp ciğerlerini kontrol ettirdim. Bu şekilde atlattık çok şükür , ilaca gerek kalmadan. Ama öksürük ciğere inmiş olsa ya da ateşi çok yükselse tabiki antibiyotiğe başlayacaktık. Sadece ilk seçenek olmamalı diye düşündük doktorumuzla birlikte. Takip önemli. Hastane uzaksa bile sık sık sağlık ocağına götürüp takip edin ki ilerlemesin. Bizde ateş çok yükselmediği için ve ruh hali de çok huzursuz olmadığı için başlangıç diye içim bir nebze rahattı. Rabbim evladınıza acil şifalar versin, kolaylaştırsın.🤲🏻🥰