Resulasafannesi ben bu konuda doktora yaptım desem abartmış olur muyum bilmiyorum. Zavallı evladım daha bir lokma halinde crup ile tanıştı. Ne çektiğimi bir ben bir Allah biliyor dicem Bülent Ersoy gibi. Benim oğlum 2 ayda 2 kez üst üste crup oldu. İlkinde müşahadeye alındık. Hava ile açıldı ciğerleri. 2.daha ağır oldu. Nefessiz görürdüm hastaneye ama o anı Allah yaşatmasın bana bir daha. Nasıl gittik hatırlamıyorum bile. Birde yollar kayıyor kar yağıyor. Kar lastiğim yok. Araba sakat. Eşimle dualar okuya okuya gittik. 2.crupta direk hastane yatışı verdi doktor. Önce bir müşahadeye aldı. 20 dakika da bir hava verildi ve 4 kez tekrarlandı bu durum 15 dakika ara ile. Çocuğumun ciğerlerinde gram açılma olmadı. Gören kara yatırdığımı sanır. Evin içinde birde sıcacık ev. Gelenim gidenim yok. Bir yere çıkmam etmem. Bu çocuk nasıl böyle hasta olur da kimden böyle bir virüs kapar diye kafayı yedim yani. Üstelik 2 ayda 2 kez olduk ve 2.en ağırıydı yani. O gece hayatımın sınavını verdim. Çocuğum acı çekiyor, sürekli ağlıyor. Kimbilir neresi ağrıyor? Elimden hiçbir şey gelmedi. Sabaha kadar aralıksız dinlenmeden ağlayıp koridorları inletti benim yavrum. Üstelik o dönemlerimizde 8-9 aylıktı daha. Allah razı olsun tabi doktorumuzdan. Kanlar alındı, serum, hava herşey yapıldı. Antibiyotik, ateş düşürücü, fitil herşey. Eksik hiçbir şey yoktu. Çok şükür sabahına rahatlamıştı. Uzun uzun başımdan geçenleri anlattım. Başını ağrıttım kusura bakma. Bu süreç çok zor bir süreç. Özellikle anlattım ki bil yani. Ona göre önlemini al. Gel gelelim ben nasıl önlem alıyorum? Aşırı araştırdım ben bu süreçte neler yapabileceğimi. Yöntemlerim de şükür dedirtti bana. Öncelikle bebeğiniz kaç aylık bilmiyorum ama benim oğlan 1,5 yaşına geldi. Ben kimsenin kucağına vermiyorum. Öptürmüyorum, dokundurtmuyorum. Seven uzaktan seviyor. Bir diğeri ben oğlumu hiç dışarı çıkarmazdım ama hata yapıyormuşum. Yaz kış farketmeden bebekleri, çocukları en az 30 dakika evin havasından uzaklaştırmak en sağlıklı olanmış. Artık 30 dakika hergün soğuk olsa bile dışarı çıkarıyorum. Bir diğeri bebeğin uyuduğu zaman üzerini örtüyorsan eğer örtme. Isı ve nem gösteren cihazlar var. Ondan al. Gece 20-21 derece ise 1,5-2,5 tog ayarında uyku tulumu giydirip yatır. Mis gibi rahatça yatsın. Bebekler sanılanın aksine soğuktan değil sıcaktan daha çok hasta oluyor. Mesela üzerinde gereksiz terlemesini sağlayan şeyler varsa hem çok bunalır uykusu sürekli bölünür, hem de sık hastalanır dediğim gibi. Uyku tulumu efso bu konuda. Ne üşütüyor, ne terletiyor. Tabi evinin sıcaklığına göre ayarlayıp giydirmen lazım. Atıyorum evin çok sıcaktır. 2,5-3,5 tog ayarı giydirirsen terler, sıcaklar. O yüzden derece çok önemli. Her bebekli evde bulunması şart. Onun dışında ben bebeğimin odasında Petek yakmıyorum. Dereceye bakıyorum. Hep 21-22 derece. Yani çocuk ve bebekler için ideal oda sıcaklığı. Zaten evin diğer odalarından çocuğumun odasına sıcaklık gidiyor. Alt üstte de doğalgaz yandığı İçin etkiliyor ister istemez. Bize soğuk gelen bebeğime aşırı iyi geliyor. Mesela boğazı kurumuyor, burnu tıkanmıyor. Maşaallah diyeyim aşırı rahatladım. Eskileri bilirsiniz. Bebekler bizim gibi değiller. Üşürler onlar diye diye kalın kalın giydirttiler bana çocuğumu. Bedelini hep korku ile, hastalıklarla ödedik. Verdiğimiz paraları saymıyorum bile. Büyüklerde eski jenerasyon oldukları İçin sen bir giyiyorsan bebeğine 2 giydir mantığı var ama işin doğrusu asla öyle değil. Bilmiyorum denk geldiniz mi? Ruslar bebekleri çocukları hep karın içine atıyor😆 En iyisini yapıyorlarmış valla. Alın size mis gibi bağışıklık😍 Mikrop sıcakta yaşıyor biliyorsunuz, soğukta ölüyorlar…Anlattıklarımın çoğunu belki biliyorsunuzdur ama yine de deneyimlerimi paylaşmak istedim. Umarım işinize yarar. Bu arada ben buhar makinası aldım. Evimde nem düştükçe açıyorum. Nemi dengeliyor. Benim evim kış nem aşırı düşen bir ev. 30 lara düşüyor ki bu bebeği boşverin yetişkine bile iyi gelmiyor. Onun dışında nebul makinası aldım. Tıkandığını, köpek havlaması gibi öksürüğünü duyduğum an direk nebul sıkıp izototonik ile biraz karıştırıp soğuk buhar şeklinde veriyorum. Açıyor o çok şükür. Tabi doktorunuza danışarak yapın bunu çünkü ben hep öyle yapıyorum. Ne olur ne olmaz belki doktor ayrıca bişeyler önerebilir.