gozde41 ilk oğlumu normal doğum ile kucağıma aldım. Evde suyum geldi, hastaneye gittiğimde 4 cm açılmam vardı 5 saat içinde 10 cm oldu hemen doğuma aldılar. Güzel ıkındım 5 dk içinde doğurdum. Dikişlerin atılması doğumdan daha uzun sürdü. Doktorum düzensiz yırtılma olmasın diye kesi yapmış ben farkında bile değildim. Kucağımda bebeğim ile çıktım doğumhaneden. İlk oğlum normal doğum olduğu için mi bilmiyorum gazsız, uykuları düzenli, hasta olmayan bir bebekti şimdi 3,5 yaşında hala öyle. İkinci doğumumu 3 yıl sonra yaptım o mecburi sezaryen oldu. 34+2de evde suyum geldi hastaneye gittiğimde ciğer geliştirici iğne vurdular bana bebeğimin ciğerleri için. Onun etki etmesini bekledik derken bebeğim epey susuz kaldı sonra acil sezaryene alındım. Spinal anestezi oldum. Öncelikle ameliyathane ve doğumhanenin atmosferi çok farklı. Acı ve duygu eşiği yüksek bir insan olmama rağmen ameliyathane ortamı beni çok gerdi. Anestezi sonrası o mide bulantısından bahsetmiyorum bile. Tir tir titrememi desem üstünden 7 buçuk ay geçti hala unutamıyorum o soğuk aklıma geldikçe hala üşürüm. Zaten bebeğim sonrasında yoğun bakıma girdi erken doğduğu için. Doğar doğmaz yine gördüm kokladım ama normal doğumdaki gibi kucağınıza alıp çıkmak gibi bir şansınız yok. Normal doğumdan sonra dikişlerimin ağrısından gülüp öksüremiyordum bile kanamam da çok oldu çünkü sezaryen doğumda rahim içi temizleniyor ama normal doğumda öyle bir şey olmadığı için kanamanız çok daha fazla oluyor. Sonra kabız oldum dikişim attı vs. ama şimdi olsa yine normal doğum yapardım. Sezaryen sonrası ilk gün ağrım oldu onun dışında ertesi gün ayaklandım yürüdüm ama doğum yapmış gibi değil ameliyat olmuş gibiydim ee gel gelelim öyle zaten. Bebeğim de daha gazlı, daha uykusuz bir bebek abisine göre. Normal doğumda bebek doğarken annenin doğum kanalında ilk mikroorganizmalar ile karşılaşıyormuş ve bu hayatı boyunca bağışıklık sistemi için kalkan görevi görüyormuş. Sezaryen doğumda böyle bir şansı olmuyor haliyle. İzlediğim bir belgeselde yurtdışında sezaryen ile doğan bebeklere annenin rahminden o sıvıdan alıp sürdüklerini görmüştüm. Hatta sezaryen ile doğan bebeklerin daha alerjiye açık, daha gazlı vs. olma ihtimalinin daha yüksek olduğunu söylüyorlardı ben şimdi bakıyorum gerçekten öyle galiba. İstisnalar mutlaka vardır ama istisnalar kaideyi bozmuyor. Adı üstünde normal doğum.. Eğer anne ve bebek açısından bir risk teşkil etmiyorsa ennn güzeli doğal olandır.
Resmen manas destanı yazdım 🤭 güzel bir doğum geçirirsiniz inşallah ❣️