benim oğlum 35 aylık ara ara çok kısa süreli gözleri dalıyor
Bazen volta atar tarzda evde 30 sn falan dolaşıyor, dolaşırken bazen tebessüm ediyor ama dur dolaşma dediğimde bırakıp yanıma geliyor,kelime sayısı 200-250 vardır ikili cümlelere yavaştan başladı acıktığını falan gelip söylüyor renkleri bilir sarılmayı sever 7aylık kardeşi var kreşten gelince direk ona gider sarılır bana satılmadan önce ,, kardeşini sever ancak kıskandığında sertçe sarılır ona,,,duyduğu her kelimeyi tekrar edebilir daha sonra öğrenip gün içinde yerine göre uygun kullanır..nesneleri döndürmeyi seviyor..nadiren 10-15 sn kendi etrafında döner ama Dalmaz dönerken dönüyorum der sevinir..karşılıklı sohpet henüz başlamadı ancak sorularıma bildiklerine cevap verir..bazen çok uzun süre göz teması kuruyor bazen de ilgilenmiyorsa konuyla çok kısa bakıyor komut alır genelde,,ortak dikkat iyi adına genelde bakar ama her zaman değil, 3 aydır kreşe gidiyor ilk başladığında asla çocuklara yaklaşmıyordu şuan çocuklarla koşturmaca oynuyor , sarılıyor, her çocukla olmasada sevdikleriyle birlikte oynuyor..yaptığı şeyleri önceden göstermezdi şimdi beğeni takdir almak için her yaptığı hareketi göstermek istiyor
5 ay önce atipik otizm dedi doktor sonra takip sürecine girdik ekran tamamen sıfırlandı 3 aydır ergoterapi 1.5 aydır da dil terapi alıyor
5 ay önce çok kısıtlı göz teması komut nerdeyse almıyordu hiç kelimesi yoktu ortak dikkat az adına çok çok nadir bakar ve uzun uzun dalardı kardeşini görmezden gelirdi(2 aylık kardeş)
Sizce otizm olsa bu kadar koşa sürede böyle bir ilerleme olur muydu..ekran bu kadar mı etkili… tabi bu sürede yoğun ilgi full ilgi full sosyalleşme hep eş dost bir arada.. davranışlarını övme