ask_558 her yaşta çıkabilir. Benim kızımda da 2 yaşına kadar testlerde negatifti ancak 3,5 yaşında pozitif çıktı ve 4,5 yaşında net çökyak tanısı aldı. Kayınvalidem 60 yaşında öğrendi çölyak olduğunu, 55-56 yaşından beri semptomları vardı ama muhtemelen o yaşlarda çıkmaya başladı.
Çölyak genetik bir rahatsızlık. Yatkınlık varsa eğer herhangi bir yaşta çıkabilir. Çıkmayadabilir. Stres, herhangi bir hastalık tetikleyebiliyor.