Hapyyyy Merhaba bebeğimde 3 aylıktan beri egzama var meşhur tüm kremleri kullanıyoruz fakat yeniliyor ben gözlemlediğim kadarıyla benim yediğim bişey tetikliyor boyun bölgesi özellikle karın göğüs bölgeleri oluyor. Diyet yapan var mı ne yememek lazım 😔
Biricikalperenim Hapyyyy benımde bebeğim 4 aylık 3. Ayda başladı😔 bu 2 gündür fazla oldu kırmızılığı ben turşu olabilir mi diye düşündüm
tazeanne1417 Hapyyyy merhaba bizdede aynı sorun var kızım 5 aylık ben şuan süt,yumurta,yogurt,peynir,baharat,domates,çikolata,acı vs yemiyorum doktorumuz tek tek yememi söyledi bulabilmem için
marinko Hapyyyy bizim de sadece yanaklarda ve kolunda tek bi yerde oluyo 1aydır her hafta araştırma hastanesine gidiyorum 2 aylıktan beri süt ürünleri yumurta yemiyorum suan 6. Aya giricez. Sadece 1kere dana eti yedigimde sırtı kabarmıstı ama daha önce olmamıstı. Bu hafta dana etini de kestim sonuc değişmedi. Yanaklar aynı. Ya dokunan baska biseyler daha var ya da atopik dermatit. Doktorlar bile çözemiyo bu işi. En iyi doktor kendimiziz bence. Hep deneyerek bulun diyolar. Bizim kan ve kaka testimiz negatif cıktı ama negatif oldugu alerji olmadıgı anlamına da gelmiyo. İlerleyen zamanlarda sanırım deri testi yapacaklar
marinko Hapyyyy bu arada makarna da yememelisin yumurta diyeti yapıyorsan. Erişte makarna arpa şehriye bunlar yasak. Domates de cok alerjen bilgin olsun dene bakalım
keremakkus Egzemanın beslenme ile ilgisi yoktur ya direk egzama kremi al ilaç olanı bizede oldu ama geçti
heygorl keremakkus beslenmekle alakası olabilir tabii ki besin alerjisi olabilir bebeğin çünkü. Domates, mandalina portakal turşu gibi asitli gıdalar olabilir. Süt ve süt ürünleri olabilir. Ama ek olarak yün peluş oyuncak aşırı kalın giydirmek olabilir. Günde bir kaç kez vücudunu nemlendirin.
Hapyyyy heygorl merhaba bu dediklerinizi aylardır yemiyorum sebze makarna dana eti yiyorum aylardır çözemiyorum azalta azalta gidiyorum aç geziyorum resmen yani asla bi sönme yok
tazeanne1417 Hapyyyy maalesef çikolata yedim onda kızarttı emin olmak için bir daha yedim ama kızarmadı anlayamıyorum bir türlü
heygorl Hapyyyy alerji testi yaptırdınız mı? Biz yaptırmıştık bir şeye alerjisi çıkmadı. Çocuklık çağı alerjisi dedi. Dikkatli davranıyoruz soğuğa sıcağa diş dönemine vs. Strese bile girse bebek çıkarır egzama demişti doktor
Hapyyyy tazeanne1417 evet çok büyük bi belirsizlik ve doktorların hepsi ayrı bişey söylüyor. Prof bi alerji doktoruna gittim çok meşhur bir sürü kortizonlu ilaç verdi tmm bunu veriyorsunuz da tekrarlıyor. Asıl neyden olduğunu bulmak lazım dedim bol bol nemlendirin diyor delirmemek elde değil bir tane akıllıya denk gelmedim sürekli araştırıyorum
Hapyyyy marinko atopik dermatitin tedavisi yok mu yani bunun için acaba bi çocuk cildiyesine mi gitmeliyim onu da bilmiyorum
Hapyyyy marinko kırmızı hiçbir şey yeme dedi alerji doktoru bence ya çok basit bişeyden oluyor yada başka bi sebebi var çözemiyorum 😔
marinko Hapyyyy bugün bir alerji doktorunun paylaşımını gördüm hasan yüksel bak istersen instagramdan. Besin alerjisi demişler diyet uygulatmışlar kadın baya kilo vermis ama besin alerjisi degil egzama demişler o da degilmiş başka bir isim yazmıs unuttum şimdi. Bunun sebebi aşılar olabilir mi diyo diger anneler de. Günümüz bebekleri artık hep alerjik. Bu arada bizim 16 ocakta deri testimiz var birseyler çıkarsa yazarım burdan. Başkalarına fayda olur belki. Hic umutlu degilim ama umarım doğru sonuç verir.
marinko Hapyyyy peki doktorunuz ne diyor test negatif ama besin alerjisi var diyete devam mı edin dedi? Yoksa sadece atopik miymiş?