Bereninannesii34 Merhaba kızlar, ek gıdaya geçeceğiz iki gün sonra. Ben hazır yoğurt vermek istemiyorum kendim yapmak istiyorum ama süt konusunda kararsız kaldım, siz nasıl mayaladınız ve günlük süt mü kullandınız?
Gulcinavci Bereninannesii34 İçimin günlük sütleri var cam şişe pastörize onlardan alıyorum. Bir taşım kaynattıktan sonra ılımasını bekliyorum. Bende derece var 46,5 civarı olunca süt, ılınan sütten biraz alıp toz mayayı aktifleştiriyorum. Sonra karıştırıp cam kavanozlara doldurup fırınımı az bir şey ısıtıp koyuyorum kavanozları da örtüye sarıyorum. 5-6 saat sonra çıkarıp dolaba koyuyorum genelde öğlen mayalıyorum akşama doğru buzdolabına kaldırıyorum ertesi güne yoğurdum hazır olmuş oluyor
sena8723 Bereninannesii34 ben ilk defa yaptığımda açık süt aldım ama bana çok faydalı gibi gelmedi çiğ süt olduğu için bi emin olamadım sonra bende bimin pastörize günlük sütü ve altın sütünü duymuştum şimdi onlarla yapıyorum altın süt daha yağlı oluyo bence daha güzel hatta daha bugün labne peynir ve yoğurt mayaladım insss yoğurt tutar 🥹🥹
DenizAsaf Bereninannesii34 bizim dr direk bu mahallelerde satılan tarzda açık sütü asla önermedi. Çünkü o sütü veren inek antibiyotik almış olabilir mesela demişti. Bunun bebeğe geçmesini istemeyiz demişti. Biz sütçümüzden günlük denetimli bandrollü tarzında yani cerse ineği sütü alıyoruz 3 kilo onu mayalıyoruz kavanozlara ve çok ciddi bir kaymağı oluyor ben onu da yediriyorum şahsen. Onu öneririm elbette tercih sizindir
Hmsltnkskn Ben inek sütünden yapıyorum yogurdumu. Sütünü kaynatiyorum içine sütun miktarina göre değişir a birşey daha önceki yaptığım mayalı yogurdumdan koyuyorum karıştırıyorum. Süt elinzi yakmayacak şekilde olması lazım. Yoğurdu koyuyorum karıştırıyorum ağzını kapatıp sofralarla sarıp dinlendiriyorum soğuyana kadar sonra dolaba koyuyorjm fazla hareket ettrirmeden 1 gün veya yarım gün dolabda durunca da tam kivamini alior zaten taş gibi oluyor benim yaptığım yoğurt kalıp gibi çıkıyor denemenizi tavsiye ederim 🙂 bebeğime de yediriyom çok seviyor
Bereninannesii34 DenizAsaf ben de hiç güvenemiyorum açık sütlere açıkçası. Onun için çok kararsız kaldım
Gulcinavci Bereninannesii34 Hayır denemedim önce migrosta satılan mayadan aldım tutmadı sündü yoğurdum sonra evde markasının probiyotik yoğurt mayası var onunla yaptım çok güzel tuttu tavsiye ederim
DenizAsaf Bereninannesii34 bende güvenip alamam bu mahallede satılan yerlerden he marketlerdeki cam şişe günlük süt de olabilir ama cerse ineğinin yağı da çok oluyor çocuk için besleyici de oluyormul. Bende onunla başladım devam ediyorum
bebek47 Bereninannesii34 benim oğlumda 5.5 aylık ek gıdaya geçmek istiyorum sütüm yetmiyor ona öyle hissediyorum sizin çocuğunuz kaç aylık ek gıdaya başladınız bu arada ben inek sütüyle yagurt yapıyorum bir miktar kaynatiyourm mikrob kalmassin diye azıcık mayanın içine kaynattigim sütten ekliyorum çok tatlı oluyor çabuk ta ekşimez
sena8723 bebek47 benimde sütüm çok yoktu ben 4. Ayını tamamladı 5. Ayına girdi yani hemen hemen 4 buçuk aylıktı başladım öyle de devam ediyoruz hiç bı zararını da görmedim şimdilik
teachermom07 Bereninannesii34 ilk başlarda günlük süt alıp mayaladım . Ama Şuan güvenilir bir sütçü buldum her hafta süt alıp kendim mayalıyorum o kadar alıştı ki elim artık bizde ev yoğurdu tüketiyoruz . Market yoğurtlarını yiyemez olduk . Ve taş gibi yoğurt yapıyorum . (Normalde yoğurt nasıl yapılır en ufak fikrim yoktu ) size tavsiyem youtube videolarına göz atın farklı tarifler var hepsini izleyip kendinize göre uygulayın . Ben havalar soğuduğu için fırını biraz düşük ısıda çalıştırıp o şekilde mayalıyorum. Yoğurdun tadı ve kıvamı için Kullandığınız maya çok önemi. Activia alıyorum maya olarak doktor tavsiye etmişti . Bol miktarda Probiyotik içeriyor
Mediinee teachermom07 Merhaba bebeğime yoğurtla ek gıdaya geçtim.Açık süt alıp activia ile mayaladım ve 3 gün kuralıyla yedirdim bebeğime ama çok fazla gaz oluştu karnı gurulduyor sürekli.Sizce alerji olabilir mi ne yapmalıyım bilmiyorum.Öyle sorabileceğim sabit doktorumda yok
Femme1 Bereninannesii34 bizimde az kaldi bebde jersey sut aldim en iyisi o diye migros da satiliyor 1 litre aldim daha once hic yapmadim yarin sanirim denicem ama hala tam bu tarif bulamadim acaba firinda mi yapsam yoksa havluya mi sarsam karar veremedim Az once bi vidyoda da agzi acik 50 derece firinda bekleyince ister istemez firindan hafif koku bulaştığı yaziyor.. Kış aylarinda ise iyice sarmak gerekiyormus Letgodan falan 2. El makine bile bakiyorum suan
teachermom07 Mediinee yoğurtla ek gıdaya geçmişsiniz biraz ara verin sebze ağırlıklı tadım yapın bir süre. Kabak havuç patates bal kabağı avokado bunları deneyin sonra yine yoğurt verir bi bakarsınız gaz olacak mı diye Şuan kaç aylık ?