Uzun olabilir. Lütfen benim durumumda olan bebek anneleri yazsın. 20,5 aylık oğlum hâlâ anlamlı bir kelime çıkaramadı ağzından. Ann diyor bana sadece. Bababa dedede mememe uzatarak söylüyor bilinçli olarak değil.
Komut alır, işaret eder, göz teması,ortak dikkati, alıcı dili vs vs diğer gelişimlerinde sorun yok. El sallar,öpücük atar, alkış yapar, vücut uzuvlarını gösterir, taklit yapar. Ama ifade edici dili hiç yok. Kaldı ki 2 yaşına yaklaşan bir bebeğin cümle kurmasi beklenir. Ben kelime çıkarsın çok sevinecegim. Anlamsız “bımdıgım” şeklinde kelimeleri var sadece.
Küçüklugunden beri(3aylik) kitaplar okudum , anne baba oyunlar oynarız,etkinlik yaparım.
TV hiç yok hayatımızda. Telefon bir ara sadece yemek yerken hızlıca gösterdim günde maksimum 10-15 dakika. Ama iki üç ay sürdü bu durum. 1 aydır hiç TV telefon yok. Tamamen kestim. Kesince hayatımızda hiç değişiklik olmadı bence. Yine yemegini güzel yedi sorun yok. Ama konuşma anlamında vs hiç katki göremedim daha.
Bu arada merak edenler için çocuk doktoruna gittik değerler ile alakali bir sorun yok, bebek psikiyatrisine gittik sorun yok. Dil konuşma terapistine gittik, çalışmak için küçük dedi 24 aylıktan sonra göreyim dedi. Online dil konuşma terapisti aldık sadece 2 ders. Anne baba danışmanlığı adı altında bize önerilerde verdi. Oyunlarımızı oynarken nasıl davranmamız gerekiyor diye. Dediklerinizi zaten uyguluyorduk. Video çekip göndermenizi isterdi her gün. Videolarımızı yorumluyordu. Strese giriyorduk artık. Mükemmel kimse olamaz zaten. Zaten abartılı mimik ifadeler vurgulu basit kelimeler , basit dil girdileri kullandık ama yok olmuyor dedik bıraktik terapisti. Çocukla çalışmalari lazım, bize verdikleri eğitim olmadı yani. Bunun için de biraz büyümesini bekliyorlar. Hiç mi kelime çıkarmaz artık üzülüyorum artık bu durumda olan var mı sonra bir anda kelime cümle çıkartan?