hayat38 yani insan içine karıştıkça biraz biraz atar onu siz imkan oldukça onu iletisime geçirin bu yaşlar için evet insanlarla konuşmaması çok iyi ama bu şekilde devam ederse ileride çok zorluk çeker sizin kontrolünüzde insanlarla konuşsun sadece yabancılarla gitmemesi gerektiğini öğretirsiniz onların verdiği şeyleri bir annen babandan izinsiz almamalısın falan diye öğretirsiniz gene ama sizin kontrolünüzdeyken insanlarla konuşsun ilerisi için çok daha zor olur bu şekilde hani kimseyle konuşmadan büyüyünce okula falan başladığında direkt çok daha zorlanır. Mesela işte bisküvi alın ya da ne alıyorsanız işte çocuğa marketten hafif taşıyabileceği bir şey parasını ya da kartı verin hadi sen öde falan deyin gitsin ya da bakkaldan yani öyle öyle ufak ufak şeylerle başlayabilirsiniz. Çevrenizde varsa maddi imkanınız da varsa haftada 2-3 gün yarım gün şeklinde kreşe gönderebilirsiniz artık 3 yaşına yaklaşmış sizsiz bir şeyler yapabilir birkaç gün ilk başlarda bir süre ağlasa da alışır zamanla hem onun içinde daha iyi olur kendine ait bir ortama olur hem siz de diğer çocuğunuzla daha rahat ilgilenirsiniz biraz siz de dinlenmiş olursunuz hem onun da kendi arkadaşları olur