100710 Dil gelişimi doğduğu andan itibaren desteklenmesi gerekir . 40 ımız çıktıktan sonra hep kitap okudum günde 5-6 tane okumuşumdur.Kitap konusunda mesela 5-6 kitap seçip 1 ay o kitapları okuyordum ordaki kelimelere aşına olması için . Uyandığımızda kucağıma alıp evi gezdirirdim , pencereyi açıp bak sabah olmuş , güneş doğmuş , güneş sıcaktır ve dünyamızı aydınlatır vs konuştum bunu istisnasız her gün yapardım. Zeka kartlarını gösterdim gün içinde sık sık. Şarkılar söyledim , tekerlemeler, parmak oyunları oynadım. En önemlisi hep iletişim kurdum yaptığım her şeyi anlattım , babıldama döneminde çıkardığı sesleri taklit ettim , oturmaya başladıktan sonra cırtlı, hareketli kitaplar, büyük sorular tarzı büyük kitaplara baktık. Ordaki nesneleri gösterdim hayvan seslerini abartılı çıkardım, misal kedi dediysem ardından kedi ile ilgili şarkı söyledim veya parmak oyunu oynadım. Duyusal etkinlikler hazırladım. Parka gittiğimizde onun hareketlerini seslendirdim , şimdi kayıyorum , şimdi sallanıyorum gibi . Ses kartlarımız var onlar dil gelişimi için faydalı, onlara baktık hep yansıma seslerini çıkardık, önce ben sesi çıkarırdım , sonra ondan çıkarmasını beklerdim . 16 ayından sonra cırtlı etkinlik kitaplarını yapmaya başladık, şu anda 2 yaş etkinlik setlerini yapıyoruz , yaparken tabi bol bol konuşuyoruz. Oyuncaklarıyla oynarken oyuncaklarını konuşturuyorum , oyun kuruyorum . Bir yere gidip geldikten sonra orda neler yaptığımızı konuşuyoruz tekrar hatırlatıyorum. Ve en önemlisi 24 aydır sıfır ekran , çünkü ekran konuşma sorunlarından ziyade , dikkat dağınıklığı yapıyor, öğrenmesini yavaşlatıyor . Bu yüzden oğlum etkinlik yaparken hemen sıkılıp kalkmaz max yarım saat durabilir . Haftaya tam 24 aylık olacak . 18 ayından beri 2 kelimeli cümleler kuruyor , şimdi 5-6 kelimeli uzun cümleler kurabiliyor. Şarkı söylüyor , tekerleme , şiir ezberliyor
Dil gelişimi için Ses kartlarını mutlaka tavsiye ederim , birde Eola yayınlarının Konuşma zamanı kitabını öneririm.