Sevgili anneler, kış ayları geldi. İstediğimiz kadar koruyalım çocuklarımızda mutlaka üst solunum yolu hastalığı çekiyoruz. Ya burunları tıkanıyor ya da öksürüyorlar. Ancak size bir tavsiye.
Çoğu annemiz yapmıyor biliyorum ama özellikle kış aylarında burnunu temizlemeyi bilmeyen bebeklerimizin burnunu Mutlaka izotonik su ile yıkayalım. Küçük bir burun tıkanıklığı ile başlayan mevzu burun yıkanmadığı için ciğerlere inip bronşit-astıma çeviriyor. Yaklaşık 3 haftadır 6 aylık bebeğimin burnu tıkalı. Ama ne öksürük ne ateş yapmadi. Çünkü engel oldum. Hastaneye götürdüğümüzde ilaca bile gerek yok burundan boğaza bile gecmemis enfeksiyon diyorlar. Ciğerlere inemedigi için de ateş yapamıyor. Çünkü tıkalı olduğu için 3 saatte bir burnunu yıkıyorum bebeğimin. Ama eğer tıkalı degilse de sabah akşam yıkamak çok önemli. 1 yaş altı bebeğiniz varsa ilaçtan önce en etkili silahınız burnunu yıkamak. Bununla ilgili milyon tane video var internette. Dileyen olursa kendim nasıl yapıyorum onu da tarif edebilirim. Sağlıklı bebişler dilerim 🍀