Dilruba_1 Merhabalar Normalde kelime sayısını çok kafaya takan birisi değilim ama 17. aydayız ve yanlış saymadıysam 15-16 kadar kelimesi var bunlar aklıma gelenler eksik de saymış olabilirim Kelime sayısı bazı bebeklere göre az,bazılarına göre fazla olabilir kıyas da yapmak istemiyorum 3 yaşına kadar hiç konuşmayıp daha sonrasında şakır şakır konuşanlar da varmış vs vs 2 yaşına kadar 50 kelimesi olması şart mı acaba ?çünkü ne etkinlik yapıyor ne kitap dinliyor ısırıp yırtıyor genelde ona rağmen bu kelimeleri var yine de Dil gelişimi Başka nasıl desteklenebilir? kalabalık ortamlara akraba çocuklar vs sokmaya çalışıyorum az da olsa etkisi oluyor gibi Sizler kelime konusunda nasılsınız neler yapıyorsunuz ? 🌸😇
Sdfky Dilruba_1 benim bebeğim de 1 yaşına basacak 10 gün sonra 2 gündür gaglıyor sanki konuşcam ben der gibi inşallah konuşma dönemi gecikmez 🤲🏼
livanurvealpinannesi61 Dilruba_1 50 kelime olması şart değil 2 yaşa kadar anne baba diyorsa sorun yoktur.
berikomoms Dilruba_1 biz 25 aylığız papağan gibi her dediğimi tekrarlıyor cümle kuruyor 22 aylıktan beri falan tekrarlama başladı
Sdfky Sdfky sürekli onunla konuşuyorum, anlatıyorum, aktarıyorum, şarkı dinlettriyorum vs bizi kide kitap dinlemiyor, hikaye dinlemiyor hiç hemen sıkılıyor. Bakalım nasıl bir sürecimiz olcak.
Dilruba_1 Sdfky inşallah gecikmez siz elinizden geleni yapıyorsunuz Zaten bizimki çok aktif hiç yerinde durmuyor kitap vs etkinlik de yok 😊 Syds yine der bizimki de babayı öğrendikten sonra baba baba diyordu şimdi hem anne hem baba net şekilde söylüyor anne babayı uzun zamandır ney şekilde söylüyor aslında ama totalde öyle çok kelimesi yok tabi
Dilruba_1 balkaymak__ anne baba mama meme anane kedi ip ama aç haydi bir beş baybay havhav abi abla(ablaya aba diyor aslında) havlu pembe top (bunları biliyor ama telafuzunu tam yapamıyor söylemeye çalışıyor mesela topa bop diyor her gördüğünde gibi gibi ) Aklıma gelenler şu an böyle 15-16 civarı Ama komut alıyor istediğim şeyleri vs ismini söylemese bile getiriyor komut almada sıkıntı yok ama kelimesi sayısı az gibi geldi bilmiyorum kitap vs dinlemiyor etkinlik de yok zaten yerinde de durmuyor çok aktif genelde gezdiriyoruz oyun alanları çocuklu ortamlar akraba vs ortamları götürmeye çalışıyorum kalabalığın da dil gelişimine katkısı olur diye