Biz3kisiyiz_ Çocuğun sizin dediklerinizi tekrar etmesi kelime haznesine eklenir mi? Yani atıyorum “top” de diyoruz o da söylüyor ama genelde bu kelimeyi kullanmıyor bu çocuğun kelimesi olduğu anlamına gelir mi ?
3yasakadarsifirekran Biz3kisiyiz_ Kelime sayılması için en az 2-3 kez kullanmış olması gerekir. Tekrar etmesi sayılmıyor
Elmsnghn Biz3kisiyiz_ bildiğim kadarıyla aktif hayatında devamlı kullanilmask gereken sözcükler Kelime haznesine ekleniyor. Bi yerde okumuştum çocuğum su kelimeyi kullandi daha kullanmadi diue soru yoneltilmisti o zaman da uzman hoca böyle demişti. Aktifl yaşamında kullanmadiginiz surece o çocuktan devamlilkk beklemeyin diye
ikiprensannesi12 Biz3kisiyiz_ bence sayılıyor sonuçta bıseyler öğretmek ısterken defalarca tekrarlıyoruz bu 1hafta 10 gün olur fark etmez onemlı olan o kelımeyı söyleye bılmesı oğlumda 2bucuk yaşında bsyler verırken anlatırken sende söyle dedıgım zaman söylemeye çalışıyor ben onu anlıyorsm düzgün söylüyorsa kelımeden sayarım tabıkı
Biz3kisiyiz_ 3yasakadarsifirekran Elmsnghn teşekkür ederim arkadaşımın çocuğu 2 yaşında söyledikleri her kelimeyi hemen hemen tekrar ediyor ama aktif olarak bunu yapmıyor mesela gel de dediklerinde diyor ama mesela annesini çağırmak istediğinde gel demiyor gibi. Bir de şunu sorayım kişinin ismini söylemesi kelime olarak sayiliyor mu ? ( Doğru kişiye doğru şekilde seslendigini varsayalım)
Elmsnghn Biz3kisiyiz_ açıkçası yanlış bilgilendirmek istemem ama bence sayılabilir. Cunku atiyorum elma derken aklına bı nesne geliyoken onu gosterirken ahmet dediginde de o kisi aklina geliyo ve onu gösteriyor sonuçta. Uzman değilim sadece mantıken konuşuyorm😅
Biz3kisiyiz_ 3yasakadarsifirekran aa hayvan sesleri de sayılıyor mu 😯 peki yansıma sesleri? Sordukca soruyorum bend e😂
3yasakadarsifirekran Biz3kisiyiz_ Evet yansıma sesleride sayılıyor , Youtubede buket ile bıcır bıcır kanalı var kendisi dil ve konuşma terapisti videolarını sürekli takip ederim çok şey öğrendim size de tavsiye ederim .
Biz3kisiyiz_ 3yasakadarsifirekran aa çok teşekkür ederim hemen takibe alıyorum 👍 benim kızım 18 aylık olacak doktorumuz kelime sorduğunda 10 tane falan demiştim en son kontrol de ama bu dediklerini de katarsam baya baya kelimesi varmış 🙈
3yasakadarsifirekran PerfectMommy 🫶 evet ya ruh ikizimi buldum😁 Çocuk yetiştirmede hassasiyetlerimiz, önem verdiğimiz konular aynı 😇
fatma_6141 Biz3kisiyiz_ kaç yaşında cocugunuz cumle icinde kullanın sürekli mesela efenin topu kırmızı efe topu attı , efenın topu kırmızı gibi
Biz3kisiyiz_ fatma_6141 dediğiniz şeyleri yapıyorum mesela daha yeni “anneanne” kelimesini öğrendi bu sayede 😂 görsel olarak gösterip söyletmek daha akılda kalıcı oluyor. Keza eylemleri de aynı şekilde. Bu sorduğum ilk post sorusu aslında arkadaşımın çocuğu içindi 2 yaşında ve biraz endişeli o yüzden
3yasakadarsifirekran Biz3kisiyiz_ Rica ederim , kanalın videoları izleyip uygularsanız kelime sayısı artacaktır. Oğlum 24 aylık 4-5 kelimeli cümleler kuruyor , bu videolardan çok faydalandım.
Biz3kisiyiz_ 3yasakadarsifirekran cevabınızı gördüğümden beri izliyorum 🙈 gerçekten ilk defa bu kadar çok örnekler veren ne yapılmalı onu anlatan bir dil terapisti izliyorum . Oğlunuza da bir maşallah demeden geçmeyeyim 🧿