Mecbure12
sunflower01 en belirgin semptom ishal ve karın şişliği. Ama bazı bünyede kabız yapabiliyor, bazen kaşımtı, bazen sedef benzeri dokümtü, bazen kas ağrısı kişiden kişiye değişen bir durum. Ayrıca ilerlediğinde öncelikle demirle başlayıp sonra diğer vitaminlerde de ekisklik oluyor. Buna bağlı olarak da çocuklarda büyüme gelişme geriliği oluyor. Benim kayınvalidemde kemikleri ağrıyordu. Hep halsiz, hiç gücüm yok diyordu. Bir sene sonra fln da kaşıntı başladı biz önce uyuz oldu sandık, tedavi oldu geçmedi. Bu sırada da ayağında doküntü gibi birley oldu. En son çölyak bakalım dendi, o zamana kadar da vitaminler demir hep çok iyi çıktığı için görümcem(doktor) çölyak ihtimalini düşünmemiş ama çölyak çıktı. Ve gluteni kesince 2 ayda bütün şikayetleri geçti. Gençleşti resmen.
Benim kızımda da tesadüfi olarak öğrendik. Sürekli bir ishali yok, karın şişliği yok. Boyu kilosu yaşıtlarından ilerde. Ama çölyak. Belki çok başında farkettik biz o yüzden semptomlar henüz başlamamıştı. Ama ailede varsa mutlaka baktırın. Yoksada her sene kan testinden bakılmasında yarar var. Çünkü benim kızımda ilk iki sene rutin kan testlerinde çölyak negatifti. 3,5 yaşında yapılan testte çok yüksek çıktı.