Aybuke54
Şimdi şöyle anlatayım bana 6 aylık olunca yani dünyada 180 günğ tamamlayınca ek gıdaya başlamamı önerdi doktor ve ebeler. Ki o da hemen tarifler falan değil. 3 gün ghavuç püre yapıp verdim 3 gün patates kapya biber kabak vs derken ki bunları da kaşık kaşık değil ilk gün 1 kaşık 2. Gün 2 kaşık çay kaşığı hatta. Yani siz bebekten bir tabak mama yemesini bekliyorsanız yanlış yapıyorsunuz.zaten önce sebzeleri tattırdım, sonra meyveleri tattırdım. Tadım süresi kısa tutulan bebekler kabız oluyormuş. Yani tadım dediğimiz şey aslında başta hafif şeylerle bebeği yemeğe alıştırmak. Kendinizi düşünün ramazanda oruçsunuz önce çorba içip mideyi alıştırıyorsunuz değil mi. Bu çovuk 6 aydır sadece mama veya anne sütü biliyor bağırsakları başka bir şeyi tanımıyor. Ben tadımlar bittikten sonra da sebzeleri karıştırıp çorba yaptım mesela tahıllara da hemen başlanmıyor. Hepsi internetten erişebileceğiniz bilgiler. Havuç verince mutlaka çay kaşığı ucu ile zeytinyağ damlatmanız gerekiyor a vit emilimi için. Ki ben çoğu şeye de koydum kabız olmasın diye. Umarım yardımcı olabilirim. Bebeğe şu anda cici bebe vermenize gerek de yok çünkü şu an doyurmak amaç değil. 9. Aya kadar ana besin mama ya da meme