Sevimliponcikk1 bir özel eğitim merkezinin açıklamasını kopyalıyorum size raporlar ile ilgili ;
“Zaman içinde özel gereksinim ihtiyacı ortadan kalkan, artık tanı almayan çocuklar bizim için büyük bir mutluluk vesilesidir. Takip olduğunuz hekim gerekli olduğu zaman bu tanının artık bulunmadığı yönünde bir tek hekim raporu verebilir. Aileler genelde bunu raporu kaldırma olarak niteliyor ama ortada silinen bir bilgi yoktur. İhtiyaç halinde bu belgeyi hekiminiz uygun görürse alabilir ve ilgili bir yere ibraz edebilirsiniz. Bu imkan her yaşta mevcuttur.
Bazı özellikli mesleklerde ise tıbbi kayıtlarınız derinlemesine incelenir ve bazı hastalıklar bu meslekleri yapamama sebebi olabilir. Bu kriterler zaman içinde değişebilir. Kurumların sağlık yönetmelikleri değişebilir. Fakat biz nasıl ki görme sorunu olan bir çocuğa gözlük verirken '‘acaba ileride asker olamaz mı?’‘ diye düşünüp tedaviden vazgeçmiyorsak ,acil ameliyat gereken bir durumda ’‘Acaba bu ameliyat çocuğun polis olmasını engeller mi?’' deyip ameliyattan vazgeçmiyorsak, özel eğitim içinde henüz gerçekleşmemiş bir ihtimalleri düşünerek eğitimden vazgeçmemiz gerekir. Çünkü uygun eğitimi almaz ise istediğimiz o konumlara ulaşmak zaten zor olacaktır. ”