biricigiminannesi26 evet diş doktoruyum. Yoğun diştaşı varsa eğer , artık bu aşamada dişine ne kadar iyi bakarsa baksın var olan durumu değiştirmez. Yani şuan temizlenmese de olur da o diştaşı ağızda kendi kendine kırılıp düşerse yine diş sallanır. Yani bakım için öncelikle dişin etrafındaki fazlalıklarından kurtulması lazım . Kök kısalığı da işte yine aynı yere çıkıyor , diştaşı birikimi ile dişetleri geriye doğru çekilir ve kemik de eridikçe içerde kalan kök kısalmış oluyor.
Şimdi muayene etmeden yorum yapmak zor, ama şöyle düşünün birikim azsa temizletmekte hiç bir sakınca olmaz çünkü zaten temizlense de diş kendini toparlar sallantı vs olmaz. Ama birikim çoksa da temizletmediği müddetçe var olanın üzerine birikmeye devam eder ve gün gelir diş kendiliğinden bile düşebilir. O yüzden ben her zaman temizlenmesinden yanayım. Sonuçta dişi sallayacak olan diştaşı değil, bugüne kadar temizlenmemiş olmasıdır. Onların Orda var olması demek hep bir enfeksiyon riski , ağız kokusu , kemik kaybı vs. Demek. Ama burda muayene eden doktor ile hastaya kalıyor bu karar. Başka hekim görüşü almakta da fayda var tabi, imkan varsa başka bir doktora daha muayene olun. Aynı şeyi söylerse zaten yapılacak şey bellidir. Farklı bişey söylerse de o zaman aklınıza hangisi yatarsa onu yaparsınız. Fiziksel muayene olmadan diş sallanır mı sallanmaz mı düşer mi düşmez mi söylemek çok zor 🤷🏻♀️