Naciyeylmz herşeyi kendi yapmak ister; yemek yemek , ayakkabı giymek vs. Yapamayınca ağlar.Yardım etmeye çalışırsan sinir krizi geçirir🤣 21-22 aylıkken başlamıştı bu halleri.Hamileliğimin son dönemleri, bir yandan sıcak bir yandan 2 yaş sendromu..
eşimle ne yapacağımızı şaşırıyorduk.
Etrafımda herkes aynı şeyleri yaşıyor az çok bu aylarda.
Bişey yapmak istediğinde yardım ister misin diye soruyor ve kenara çekiliyordum, yanında duruyordum.Yapamayınca ağlıyor, gel sarılalım diyordum sonra bidaha soruyordum yardım ister misin diye genelde kabul ediyordu. Ya da ağlaması bitince kendi geliyordu.
Başta her şeyi soruyordum mesela “ çorba içmek ister misin?” Hayır diyordu ve asla içmiyordu. Sonra bunu değiştirdim. Mesela “ şimdi çorba içme saati kendi masanda mı mama sandalyesinde mi içeçeksin? “ gibi. Yani yapması gereken mesajı net veriyordum ama yine sanki bi seçenek sunuyormuş gibi yapıyordum. Yoksa ister misin dediğim her şeye hayır demeye başlamıştı 🤣
Bide gece yarıları uyanıp ağlama krizleri yaşıyordu.İyilikle üstüne gidince daha çok krize giriyordu. Bir gece yine krize girdi; babası komşular rahatsız olacak diye tatlı sert kızdı. Hemen uyudu 🤣 bir arkadaşa pedagog biraz üzerinde oterite kurun sınırlarını bilsin demiş ona güvenmiştik pek haksız sayılmazmış işe yaradı 🤪 Şimdi 28 aylık. Gayet uysal o huyları geçti. Sadece sürekli oyun oynamak istiyor ve kendi oynamıyor 🫠 Bol sabır diliyorum.