Kızlar öncelikle hepinize merhaba, Rabbim çocuklarımıza sağlık versin 🙏🏻 Bir şey danışacağım size. Birkaç aydır oğlumda anlamsız ateş oluyor, kreşe gidiyor bu sebepten enfeksiyon kapıyor diye düşündük. Boğazları bembeyaz oluyor, ateşi 40 be üzerine çıkıyor aynı zamanda dirençli ateş seyrediyor. Kandaki crp değeri çok yüksek çıkıyor. 3 haftada 1 böyleyiz. Boğazı bu şekilde bembeyaz olduğu halde ısrarla boğazda beta veya herhangi bir bakteri çıkmıyor. Antibiyotik alıyoruz iyileşiyor. Birkaç aydır durum böyle seyredince doktorumuz pfapa denen bir hastalıktan şüphelendi. Kısacası vücudun bakteri olmaksızın kendi kendine ateş yapması ve boğzlarda da aynı şekilde bakteri olmadığı halde bu şekilde bakteri gibi bembeyaz bir hale gelmesi. Şimdi bunun tanısını tam anlamıyla koymak için 1 ay daha bekleyeceğiz ve yine 1 ay içinde bu durumla karşılaşırsak tam tanı koyacağız dedi. Son 2 seferdir antibiyotik vermiyor, düşül dozda ağızdan kortizon veriyor ve çocuk 15 dakika içimde hastaneden hiçbir şey olmamış gibi çıkıyor. Pfapa nın en önemlisi belirtisi kortizonun bu şekilde iyi gelip antibiyotiğe gerek kalmadan hızlı toparlanma sağlanması. Tedavisi yok, tek çözüm bademcik alınması ve asla istemiyorum böyle bir şeyi. Bu sefer enfeksiyon aldığında bademcik olmadığı içim direkt ciğerlere inecek. Var mı aranızda bu tanıyı alan ? Veya çocuğu bademcik ameliyatı olan ? Bilgisi olan varsa paylaşır mısınız. Şimdi cuma gününe bir proftan randevu aldım ama o gün gelene kadar içim içimi yiyecek, varsa bilgisi olan çözümü olan paylaşırsanız çok sevinirim 🙏🏻 28 aylığız biz