Muzreis "Hey bende burdayım! Hep buradaydım. Beni de gör. Çünkü ben bir tek bu kadar aşırı şeyler yapınca görülüyor,tepki alıyorum.
Kardeşim doğdu. Beni eskisi kadar sevmiyor musunuz da yeni bebek aldınız? Ben ne olucam? Sürekli ağlayınca, mızmızlanınca ona sakinlikle, güzellikle geliniyor. Ben ağlayınca neden bağırış çağırış? Bu geldi, hep evde. Ben artık evde de değilim. Kreşe gidiyorum. Evden uzaktayım. Bebekle evde tek kalmak için beni gönderiyorsunuz. Benim duygularımı ifade edecek gücüm yok,kelimem yok, öfkemi yönetemiyorum. Sevgimi de öyle. Benim en güvendiğim insan sensin anne, senin yanında tüm günün mutluluğu,gerginliği, özlemi,sınırı, seni paylaşamamak,eskisi kadar vakit geçirememek, ağlamak derken tüm duygularım boşalıyor. Kontrol edemiyorum. Bana biraz daha sakin, beni anlayan, hep sevecek hep olduğun davrandığın gibi davranmana ihtiyacım var.."
Çocuğunuzun esas istekleri ve dili size bunları söylüyor aslında. Ona bireysel vakit ayırmanız önemli. Bebek doğduktan sonra evden uzaklaşmak onu farklı etkilemiş olma olasılığı çok yüksek.
Hayatında,dünyasında 1 tane annesi vardı. 1 tane babası. Sonsuz kocaman bir top ilgi vardı. Şimdi bu anne baba yarım anne yarım baba var.. bu kocaman ilgi topu ikiye bölündü. Paylaşmak gerek, alışmak gerek, sevmek gerek.. Zaman gerek. Sizin için küçük,onun dünyası için büyük bir değişiklik aslında. Lütfen ona sakin davranın. İhtiyacı olan şey bu.. Kriz anında ve sonrasında yaptıklarına tepki vermeyin. Seni anlıyorum, seni çok seviyorum. Sen ne yaparsan yap ben seni hep çok seviyorum. Sen benim güzel kızım/oğlumsun. Sarılalım mı?
Tepki sert, istemez ise onun hizasında beklemek. Sarılmak istersen buradayım,seni bekliyorum diye sakinlik gerek.
Gelip sarılacak.
Sarıldığında siz onu bırakmayacaksınız. O ne kadar isterse sarılıp sizi bıraksın.
Ben yanındayım.
Seni seviyorum.
Ne istersen konuşabiliriz.
Bazı günler ve gün içinde yarım saat 1 saat.. sadece aklınız.onun yanında onunla vakit geçiren ebeveyn olun.
Kurabiye saatine ne dersin?
Anne kız/oğul harika bir kurabiye yapalım mı!! (Heyecanlı bir ses.)
Senin yaptığın o kurabiyeler yediğim en güzel en lezzetli kurabiyeler..
Yaparken teşvik edici şeyler söylemek..
Seninle kurabiye yapmak beni çok mutlu ediyor,iyiki yanımdasın.
Senin annen olduğum için çok şanslıyım.
Öpücükler, sarılmalar..
Zor ama daha çok küçük.
O da hala bebek.. yol gösterilmesine ihtiyacı var. ❤️