Ben klasik uyku eğitimlerine karşıyım ama önceki oediatristimizden bir ‘uyku rutini’ üzerine danışmanlık aldım. Kızım 4 ay atağından sonra uykuları olması gereken kadar düzenli değildi. Arada sadık kaldığı rutinleri olsa da grce geç yatardı mesela. 9 ay civarında aldık eğitimi. Temel olarak erken (bu yaş grubu çocukların 6.30-7.30 arasında uyanmasının beklendiği mefhumuna dayanarak) kaldırmaya başladım. Uyuyan çocuk uyandırılır mı, evet uyandırılır :)) ben çocuğun bazı sinyallerini kaçırmışım, ben istediği kadar uyumasına, aman iyi ki uyuyor diye izin vermiştim öncesinde. İlk etapta sabah 8.15 de kaldırdım, daha işe başlamamıştım çünkü, başlayınca 7.30 a çektim. 2.5-3 saat sonra da yeniden uykuya gittik. Temel prensip, çocuğa bir uyku alışkanlığı kazandırmaktı, işte her uykudan önce pijama giymek, sadece uyku odasında uyutmak, ninni, pışpış gibi.. sonra yatağına yatırdım tam uykuya dalarken. Şimdi akşam 8.30 gibi gece uykusuna başlıyor, emmek için uyanıyor, emzirip yeniden uyutuyorum ki genelde emerken uyuyor. Bu hep böyle bal gibi kaymak gibi oluyor mu, tabii ki hayır ama genel olarak uyuyor. Sadece gündüz uyju süreleri biraz kısa, onları da uzatmak üzerine çalışıyoruz. Gündüz 1.5 saat kadar uyuması gerekirken bazen 45 dk içinde uyanıyor.