Merhaba sevgili anneler bu postu uzun uzun otizimle ilgili başımdan geçenleri yazıyorum. Bi nebzede olsa annlerin içine su serpeyim diye. 18 aylıkken doktora ilk gitmemle doktorun şüpehsiyle başladı. İsmine tepki vermiyordu göz teması kurmuyordu 10 kez seslensem 3 4 kez dönüp bakardı ve o dönemler ben yeni dogum yaptıgım için sürekli tv izletmek zorunda kaldım.hemen doktor önerisiyle pedagogun yolunu tuttuk. Otizim olabilir. Tv magruz kalmışta olabilir.ama otizim gibi dendi. Zamanla bakıcaz dedi. Doktorun önerisiyle hemen kreşe yazdırdık.akranlarıyla iç içe olsun oyun kursun tv kapatalım 1 ay sonraki değişimleri gözlemleyelim dedi. Ve o zmna kadar cocugum anne baba eşimin ismini söylüyordu.toplasan 10 kelimesi vardı. Kreşe gönderdikten sonra kelime sayısı artı ordaki cocukların ismini söylemeye başladı. Tabi 19 aylık oldugunda kulak kapamaya başladı bu kez deliricek gibiydim. Düğünlere götürdüm özellikle rahatsız oluncamı yapıyor yoksa başka sorun mu vardı. Düğünde kulak kapamaya başladı hop kbb yolunu tuttum enfeksyon var ondan yapıyor olabilir dedi. Ve 1 ay boyunca kullak kapamayı yaptı. Gerçektende alerjik kulak enfeksyonu geçiriyormuş. İlaçtı tedaviydi 1 ayda atlattık ama gelin bana sorun o 1 ayı. Bu süreç içinde parmak ucunda yürüme vs hepsini yapmaya başladı.yatarak araba sürüyor oyuncaklarını yann yana diziyor ve bi çok şey. Tabi ben biraz zaman yaydım ve pedgoga ikinci kez gitmedim. Çünkü bu şüphelerle otizim denilecekti biraz sabır çektim. Balık yağı ve d vitamini kullandım. Şu an 22 aylık hatta 23 giricek bu yaşadıgım sorunların hepsini 1 aydır yapmıyor. Göz teması var. Parkta cocuklara oyun oynuyor hatta oyun kuruyor. çiftli kelimeler üretip bişeyler anlatmaya çalışıyor.yani demem o ki annelerim bunlar her cocugun yaptı yapabilcegi oyun tarzı alışkanlık vs adını ne koyarsanız oymuş. Gerçekten otizimli cocuk bebekken kendini belli ediyor.o yüzden ismine bakmıyor yan bakıyor kulak kapıyor otizimmi diye kendinizi yemeyin. Eğer varsa şüpheniz tv kapatın cocugunuzla oyun oynayıp bol bol ilgilenin