Cgdmnl Merhaba,sanırım çok erken ama 2,5 aylık bebeğim ben konuşunca tepki verip gülüyor kısa süreli de olsa göz teması kuruyor ama ben nedense otizmden çok endişe ediyorum bu normal mi? Eğer böyle bir durum varsa Bu aralıkta belli eder değil mi?
Sontvbukucu Cgdmnl neden endiseleniyorsunuz ki ? En erken o da çok belirti varsa 18 aylikken teşhis konur. Onda bile doktorlar emin olamiyor.
Cgdmnl Sontvbukucu Aslında bir belirti veya bi sebep yok,sadece onunla ilgili kaygılarım var yetememe endişesi sanırım
Sontvbukucu Cgdmnl yani durduk yere kendinizi strese sokup suyu bulandirmaya ne gerek var hele bide bu kadar kucukken. Iyiyi cagirin. Cikarin bunlari aklinizdan. Yetememeniz icin bir sebep yok. Okuyun surekli kendinizi gelistirin bebeğinizi de buyudukce ogrendiklerinizle gelistirir yetistirirsiniz.
Deletedmom_80 Canım linçciler gelmeden hemen rahatlatayım seni. Şu an anlaman imkansız. En erken en erken 18 ay a belli olur ama o da böyle ileri seviyeyse falan. Anne olmak zor anlıyorum seni bilmediğin için aklına takılmış olabilir ama şu an düşünmene hiç gerek yok bunu belli olmaz şu an 🌸 sağlıklı büyümeler🌸
Kubranurbaysal1 Sadeturkkahvesi 2 aylık bir bebek daha dünyanın neresi olduğunu bilmeyen annenin kokusu ve annenin sütünden başka derdi olmayan bir bebek. Şöyle bir şey sorsanız okey çocuğumu büyütürken gelişim geriliği yaşamaması için ne yapabilirim desen sana şunu söylerim. Telefon televizyon gibi teknolojik araçları en az 2 yaşına kadar gösterme. Çocuğunla bol bol aktivite yap ve oyun oyna gün içerisinde bol bol temas et. Yani şuan o kadar küçük ki şuan en fazla 5 cm kadar görebiliyor. Daha renkleri bile ayırt edemiyor siyah-beyaz görüyor her şeyi şuan lütfen yani bunun endişesini yaşayana kadar çocuğunuzla bol bol temas edin tummy time yapın dışarıya beraber çıkıp temiz hava alın yapacağınız sadece bu kadar
Sadeturkkahvesi Kubranurbaysal1 beybi sakin😃😃 soran ben değilim Bende ne otizmi dedm zaten 😀 bu şeklde yazmak istemedm ama komik bi soru sormuş