Kader_dmrbs dahiliye doktoru tanı koyabiliyor muymuş ya ona? Benim eşim fmf hastası. Genetik bölümüne kan vermişti tanı konurken. 2-3 ayda sonucu geldi. Genlerdeki mutasyona bakıyorlar fmf var mı yok mu diye. Sonra romatoloji devralıyor tedaviyi. Kolşisin diye ilacı var tüm fmf hastaları onu kullanıyor genelde. Günde 2-3 doktorunuz dozunu ayarlar. İlacı düzenli kullandığınızda ataklarınız da daha kolay geçiyor. Eşim çok üzüldüğünde, üşüdüğünde vs tetikleniyor genelde. Aşırı eklem ağrısı, sonrasında kasılmalar ve ateş oluyor. Crp de atak zamanı yüksek çıkar. Çocuklarınızda da olabilir eğer eşinizin genetiğinde de varsa. Yoksa taşıyıcı oldu onlar da. Bizim bebe de taşıyıcı🤣