Livask hastane de dogdugunda bebekleri kalça çıkığı olmasın diye fazla çekmeden ölçüyorlar, mesela benim oglum 4 aylıkken saplık ocagı 70 cm ,hastane de ki doktor 67 cm ölçtü,dogumda 55 cm olarak çlçtüler sağlık ocagına gittim 52 cm çıkmıştı üzülecek bişi değil kilosu da en az 600 gram almıl olmadı lazım ilk ay