Demiralp60 Alerjik bebeklerin kilo aliminin yavas olabilecegi dogru. Ama hepsi oyle olacak diye bir sey yok. Kizimin doktorunun cocugu da alerjikmis ama topac gibiymis. Kardesimin oglu agir alerjikti, kardesim yumurta, et, tavuk, balik, sut urunleri diyetindeydi ve her gun agliyordu hicbir sey yiyemiyorum, surekli acim diye. Fakat yegenim ona ragmen topac gibi oldu. Diyet oncesi cok zayifti, diyetle birlikte cok guzel kilo almaya basladi. 2 sene de dolu dolu emzirdi kardesim. Benim kizimda da alerji var ve ben sadece sut urunleri diyetindeyim. Kizim hep alt sinira yakin kiloda, sadece emziriyorsum. 6. ayi dolunca azar azar ek gidaya basladik. Evet, hayvansal urunleri tuketmeyince zor oluyor ama yerine baska seyler de koyabilirsiniz. Ozellikle protein agirlikli beslenmeye dikkat etmelisiniz. Bunun icin de ilk sirada baklagiller var. Fasulye, nohut, mercimek gibi. Kahvaltida ben soyle yapiyorum: Sade yulaf ezmesini hindistancevizi sutuyle pisiriyorum. Icine meyve (ornegin muz veya elma), bal, tarcin, ceviz koyuyorum. Yulaf hem protein kaynagi, hem de lif kaynagi. Barsaklari cok guzel calistiriyor. Oglene kadar tok tutuyor. Diger ogunlerde de baklagil, pilav, makarna tarzi seyler agirlikta oluyor. Tabi ben et ve tavuk da yiyebiliyorum ama yine de tenkinliyim, cok yememeye calisiyorum.