esrahilal1 nelere dikkat etmem gerekiyor ya ben biraz fazla heyecanlıyım bu hafta başladık kabak havuç borkoli denedik sabırsızım 3 gün kuralına uyamadım bir de sadece çatalla eziyorum ben fazla pütürlü gibi bebeğime göre ne yapmam lazım siz neler yapıyorsunuz nelere dikkat etmem lazım annelerim
Elayberosmom esrahilal1 uc gün kuralına uymalisiniz çok tehlikeli yaptığınız şey. Alerjisi olsa hangi besinden kaynaklandığını bilemezsiniz bu şekilde. Yarım çay bardağını geçmesin günlük ek gıda.
Tugce0142 esrahilal1 bizde yarın başlıyoruz yoğurt ile başlayacam 3 gün kuralına uyarım ben besin alerjisi var mı yok mu onu bilmem lazım
Sebusebu esrahilal1 ben 2 hafta önce basladım. 2. Bebek oldugu icin biraz daha rahat tecrübeliyim :) Kabak Havuç Tatlı patates Normal patates hergün peşpeşe sırayla verdim tadım yaptırmadım alerjik değil diye. Yogurdu tadım yaptırdım (alerji olabilir) Yumurta sarısını tadım yaptırdım (alerji olabilir) Meyve olarak elma armut muz ve cennet hurması verdim. Muz ve cennet hurmasını tadım yapt gibi az az vererek gittim (kabızlık yapmasın diye) Tarhana corbasını tadım yaptırdım (alerjik besin içerebilir) Yogurt corbasını yaptırmadım Her gıdasına mutlaka 1 çay kaşığı zeytinyağı ekledim. Suan rutini söyle olustuyorum sabah uyanıyor mama içiyor 2 saat sonra kahvaltı (irmik+avakado ya da muz Yarım ceviz keçi labne üzüm ya da keçiboynuzu pekmezi haşlanmış yumurta ) gibi veriyorum Öglen mama sonrasında çorba (tarhana ya da sebze çorbası) Akşam mama sonrasında meyveli yogurt Henüz et ürünlerne geçmedim 1 öğünü 1 çay bardağı kadar. 6 ay 1 haftalık bebeğim
-merak- Bende burada bekleyeyim. Püre türünü beğenmiyor. Ben yemek yerken tuzu az yapıp biraz tattırıyorum onu yiyor fakat püreleri öğürüyor direkt. Çorba ,tavuk suyu falan seviyor fakat sadece onlar da olmuyor.
esrahilal1 -merak- pütürlü benim bebeğim de sevmedi sürekli öğüyo fazla püre de yapmak istemiyorum alışmasın diye
Acer Ara öğünlerde muhallebi yapıyorum arada çorba bazen meyve püresi ama çok Pütürlü olmasın sıvı arası olması iyi biraz Pütürlü olunca bide su veriyorum ben
esrahilal1 Sebusebu ekran aldım biz daha 5 aylığız henüz menü öğün tarzına geçmedik tek seferlik yapıyorum 6. aya girdiğimizde 3ana ve ara öğün şeklinde gidicem bende
minikayaklarr Sebusebu bir öğünde bir çay bardaği yiyebiliyor mu masallah benimki çeyrek çay bardağıni zar zor yiyor
-merak- esrahilal1 bende aç diye deniyorum sütünü içiriyorum devamında veriyorum. Diğer türlü kucağımda olduğundan elime aldığını ağzına götürüyor yemek yerken. Fakat püreler falan her türlüsünü denedim sebzeyi hiç yediremiyorum zaten. Yüzünü ekşiltip zorla öğürüyor. Kaşığı ağzına almıyor.
Sebusebu deski 3-5 çay kaşığıda olsa veriyorum canım cok pütürlü olunca öğürüyor benimki de ama böyle böyle alıscak yoksa alışmıyorlar
Sebusebu minikayaklarr bitircek diye zorlamıyorum canım. Zaten biliyorsun ağzından akıyor vs tükürüyo filan öyle öyle bitiriyor 1 çay bardağını hepsini yiyor gibi düşünme. Mesela keçiboynuzunu hiç ama hiç sevmedi arada ekliyorum alışssın diye yemezse döküyorum mama sandalyesinin üstüne kendi eliyle yemeği mıncıklıyo ağzına götürüyor filan oyalanıyor hem ek gıdaya alısıyor hem arada yiyor hem de blw geçiş için önemli.