yasee01 Kızlar merhaba aranız da bebeğinin sut alerjisi olan var mı ya deli olacam şimdi ilk başta oğlumun kakasindan kan geldi doktora gittik sut alerjisi sut ürünlerini kes dedi tamam dedim yemedim ama ara ara gelmeye devam ediyordu farklı bir doktora gittik o da bağırsak istemediği besine tepki veriyor buna alerji diyoruz o da kanama olarak dışarı atıyor eski kitaplarda sut ve ürünlerini yemememiz gerektiği yazıyor ama şuan öyle değil abartmadan günlük nasil yiyorsan tukebilirsin uzerine gitmemiz lazım alışsın vücut dedi bende yedim 3 gün gelmedi kan falan bugün 4. Gün bugün geldi 5 kere kaka yaptı 4 ünde geldi ben anlamadım şimdi eger süte alerjisi olsa ilk yediğim zaman da gelmez miydi alerjisi olup sut ürünlerine devam eden var mı nasil ilerliyorsunuz aglicamm
Poyraz48 yasee01 demek ki sadece süte değil başka şeylere de alerjisi var. Kan geliyorsa o ürünü kesmeniz gerek. Evet üstüne gidiliyor ama alerji derecesi önemli. Benim bebeğimde de çoklu besin alerjisi vardı o yüzden çocuk alerji ve immünoloji bölümüne götürün bence. Onun haricinde süt, yumurta, kuruyemiş en ağır olanlar olmakla birlikte buğday, dana eti de alerjiye sebep olabilmekte.
Melikenl yasee01 bizde de var ama sadece süt ve ev yapımı peynire tepki gösteriyor. Yoğurt ve hazır peynir yiyebiliyoruz. Tabi başka yasaklı besinler de var özellikle yumurta ve kuruyemiş
Nbm yasee01 siz yiyip sütünüze ordan da onun bağırsağına geçmesi biraz zaman alıyor. Kan varsa sıkıntı var. Üzerine gitmek diye birşey duymadım hiç. Üniversite de alerji ve gastroenteroloji bölümlerine gittim sürekli. Kan durana kadar bekleyip deneyerek besin kestik. Sütle durmayınca et yumurta tavuk balık susam da kestik. Bunları da kesince durdu tüm belirtiler geçti. Sonra 3 ay bekledik. Bağısakları düzelsin. Vücut besini unutsun diye. Akabinde süt ürünlerindrn başlayarak diyet açtık basamaklara uyarak. Sorun çıkmadı. 1 yaş itibarıyla alerji sorunu bitti. Doktor değilim ama bir yıl verdiğim mücadeleye dayanarak ve tabii ki gittiğim doktorlardan öğrendiğim kadarıyla üstüne gidilerek çözülecek bir şey değil. En az 3 ay alerji yapan gıdayı kaçamaksız kesmek gerekiyor. Her kaçamak süreci başa alıyor. Ayrıca bebeğe probiyotik kullanmanızı da öneririm. Geçmiş olsun
defnezumram yasee01 sürekli kan gelmiyor canım bende homojenize olunca yiyorum mesela kekte falan yada az az canım çok isterse peynir falan kanama olmuyor ama ishal şeklinde oluyor kakası bide çok zorlanıp ıkınıyor sürekli bizim doktorumuz k vitamini aşısından bi daha vurdurdu o kesmişti kanı bi daha gelmedi 2 ay oldu
zeynepzezee Merhaba kanlı dışkıdan hariç mukus da var mıydı bizde sadece mukus var döküntü vs bişey yok dr a götürmedim kendim de sağlıkçıyım ama çocuk alanında deneyimim yok,,,,, üstte kalsın postunuz
yasee01 Poyraz48 takmışlar sut alerjisine onun dışında bisey demiyorlar bu doktorda devam et çok fazla kan gelişiminde gerileme olursa diyete başlarsın dedi
yasee01 Melikenl doktor size bunları yiyin düzelir falan dedi mi yoksa direk kestiniz mi alerji olan besini
Poyraz48 yasee01 kilo alımını, gelişimini takip etmeniz gerek evet. Yalnız o zaman da bazı doktorlar sütü kesiyor malesef… Bebeğiniz çok rahatsiz oluyorsa mecbur on diyet yapacaksınız. Doktorlar katı diyet istemiyor ki haklılar ama böyle durumda da önce diyet yapıp yavaş yavas diyeti açarak yani bebeğe alistirarak gitmenizde fayda var… Siz yine de 10 gün kadar süt, yumurta kesin bı deneyin geçerse ölçü ölçü azar azar başlarsınız. Geçmezse başka şeyler de vardır ki bu da çoklu besin alerjisine girer. Kakadaki kan miktarı, vücuttaki döküntü vs çok yoğun ve fazla olmadığı sürece az az devam ediyoruz genelde.
yasee01 Poyraz48 doktor bana direk sut ürünlerini yiyebilirsin çok abartmadan fazla kanama olursa gel dedi o yüzden kafam karıştı neyse bekleyelim bakim biraz daha inşallah gecer
belinay0316 yasee01 benim kızımda var süt alerjisi ama doktorumuz kakada mukus ve suliysa çok onemsemeyebilirim devam et derim sana ama kan varsa kesinlikle dikkat etmeni isterim şöyleki ne kadar dikkat edersen o kadar hızlı atlatırsın bu durumu dedi 1 aylıktı farketigimde süt diyeti ve mama değişikliği yaptık doktorumun tavsiyesiyle zordu o günler bebeğim kusuyordu hep ağzından burnundan sonra bir ay falan zar zor gitti öyle dikkat de ettim keçi sütlü mama kullanmaya başladım sütlü şeylerde yemeye bı sorun yaşamadık ama tabii abartmıyorum
yasee01 Melikenl 😂😂 bir kişi ben bakim diyince sen adanalı misin diye sormuştu da ondan dedim 😂😂😂 ama doğru bildin valla adanaliyimm
belinay0316 Nbm kesinlikle bende aynılarını yasadim üzerine gitmek diye bişey duymadim tam alerjimiz bile yoktu hassasiyeti olduğu halde doktor diyet verdi alerji bölümüne yönlendirmişti
yasee01 Nbm bana da doktor bebegin daha küçük bagirsagina yeni besin giriyor tepki gösteriyor bunun üzerine gitmemiz lazım dedi bana da saçma geldi ama alerji varsa vardır yani üzerine gitmek nedir
yasee01 belinay0316 ay ben başka doktora mı gidim napim aglicam ya kakasindan kan her gün gelmiyor mesela 4 gün gelmiyor 5. Gün 3 4 kere kaka yapiyor o zaman geliyor sonra kesiliyor 4 5 gün sonra yine geliyor