MommyofErdal23 Forumda arama yaparken postunuzu gördüm. Ben okul öncesi öğretmeni ve özel eğitim uzmanıyım. Bu yüzden es geçemedim cevap vermek istedim. Yorumları okudumda bu konu öyle herkesin yorum yapabileceği bir konu değil. Eğer otizm varsa ötelemeden bu yaşlarda özel eğitime başlaması gerekir. Burdan var veya yok demek imkansız. Ben size otizmde gözlemlediğimiz belli başlı karakteristik özellikleri söyleyim, eğer birkaçını yaşıyorsanız mutlaka bir terapist tarafından muayene olmanız gerekir.
Etrafında dönme
Dönen nesneleri gözleriyle takip etme
Ekolali yapma( bir sesi, ya da bir cümleyi sürekli tekrar etme)
El,kol çırpma
Parmak ucu yürüme
Göz teması kuramama ve ya kısa süreli göz teması
Geç konuşma, geç yürüme
Parmaklarının arasından bakma
Beş duyu organından biri ve ya bir kaçının diğerlerinden daha baskın olması( yüksek sese tepki, sürekli dokunma isteği, çiğ soğan yemek, her şeyi koklamak, ellerini ve ya dönen cisimleri takip etmek gibi..)
Yaşıtlarıyla sıralı oyun kuramama( birlikte oynuyormuş gibi görünüp aslında bireysel oynamaları)
Kalabalıktan hoşlanmama
Günlük rutinlerinin dışına çıkamamak
Değişiklikten hoşlanmamak
Gelişim alanlarından biri ve ya bir kaçının yaşıtlarına göre geride olması
Daha sıralanacak çok madde var. Nasıl her birey farklıysa otizmli çocuklarında hepsinin karakteri farklıdır. Bu saydığım maddelerin hepsini yaşayıp otizm olmayanda var, bir tanesini yaşayıp otizm olanda var. Sizin yazdığınız özellikler tipik otizm belirtileri ama kesin otizmdir diyemeyiz. Ama yoktur için rahat olsunda diyemeyiz. Belki hemen çözülebilecek ekran maruziyetinden kaynaklıdır belkide atipik otizm dediğimiz hafif seyreden bir otizmdir, belki dikkat çekmeye çalışıyordur. Bunun kararını terapist versin ama siz mutlaka çocuğunuzu kontrol ettirin. Geçmiş olsun inşallah normaldir🙏🏻