nazo58 eğer hareketli bi bebekse oturmayı istemeyebilir oğlum 7 aylık olmak üzere en fazla 2-3dk desteksiz oturur sonra ayaklarına saldırır kemirir yğz üstü atar kendini. Doktor muayenesinde bile iki saniye durmaz sabit hemen yuvarlanır duvardaki resimlere uzanmaya çalışır falan yapı meselesi yani.
Ek gıda konusunda da eğer kıvam yoğunsa hafif pütürlüyse dilin arka kısmına gelince öğürürler. Dilleri emme hareketine alıştığı için çevirip yutmayı öğrenmeleri zaman alıyor. Biraz kıvamını açıp blender dan geçirebilirsiniz. Dil ve çene hareketini geliştirmek içinde arada eline meyve dilimleri verin kendisi kemirsin ısırsın küçük parçalar koparsa bile korkmayın yutmayı dener ağzında çevirir yutamazsa tükürür.
Mesela oğlum geçen ben kahvaltı sofrasını kurarken mama sandalyesinde masada bekliyordu o an dalgınlıkla kaşar peynirini yakın koymuşum iki saniye sonra bi baktım bi dilim kaşarı almış yiyor. Parmak boyundaki kaşar diliminin yarısından fazlasını yemişti kendi kendine parçalardan iri olanları da çıkarmıştı. Sakin olup kendi haline bırakın sabır işi biraz