1994a_ bazi hastaliklarin belirti maddeleri o kadar kafa karistirici ki. Gunluk hayatta dogal olarak yapilan veya bakimverenin tutumuyla şekillenmis kimi davranislar bir hastaligin belirtileri arasinda yer alabiliyor. Ornek veriyorum; annesi cok evhamli, endiseli olan cocuklarin cesareti pek yoktur. Kaydiraktan kayarken korkarlar. “Kaydiraktan kayarken endise duymak” bir duyu butunleme sorunu belirtisi ayni zamanda. Veya cok titiz bir annenin cocugu ustunun kirlenmesine daha hassastir, ama obsesif belirtisinde ’kirli kiyafeti hemen degistirmek ister" seklinde madde var. Otizmde bu tarz orneklere cok karsilasiliyor. Ornegin bir cocuk makinenin icindeki kismi döndurmeye bayilir. -hangimiz cocukken bayilmiyorduk :)- ama otizm belirtisinde bu da var.sonuc olarak kafaniza takilan bir davraniin varliginda ozele degil genele bakmaniz. Diger belirtiler var mi,? Ne sıklıkta tekrarliyor ? Bu davranisin olusmasinda benim davranislarimin veya yasadigi herhangi bir durumun etkisi var mi,? Sorularini cevaplamalisiniz. Eger tek maddeden yola cikarak bir hastaliktan korkarsak, dunyada biyolojik ve psikolojik saglam insan kalmaz