FistikHanim 8 aylık kızım kendi oturmayı bilmiyor, emeklemiyor, biz desteksiz oturtunca da düşüyor oturamıyor. Normal mi bunlar?
Eda6714 FistikHanim bizde 7 buçuk aylık olacağız 6 buçuk ayindan itibaren kendi oturuyor yastık falan koymuyorum arkasına genelde arkasında ben oluyorum arada bir devrilmeleri oluyor doğal olarak genelde 9. Aya kadar oturmaları gerek desteksiz bir şekilde her bebeğin gelişimi farklı oluyor
BetulDefnee FistikHanim dönmeyi öğretiyor musunuz ? Ben 2 aylıktan beri gösteriyordum ona 3.5 aylıkken zorlana zorlana birkaç kez dönmüştü . Belki nasıl yapacağını bilmiyor
Ececiiim FistikHanim her bebeğin gelişimi çok farklı. Mesela oturmayı desteklemek için tummy time yaptırın diyorlar ama benim oğlum asssla yüzüstü durmazdı. Oturamıcak heralde diye düşünürken 5 bucuk aylıkken desteksiz oturdu. Bazı bebekler 6 aylıkken emekliyor oğlum suan emeklemiyor mesela. Ama 4 aylıkken yuvarlanıyordu vs yani kimseyle kıyaslamayın bebeğinizi
gdlk @"FistikHanim bizde 8 aylığız desteksiz oturuyo ama yastık falan koyuyorum sağına soluna düşüyor çünkü emekleme yok hatta dönmüyor bile yüz üstü falan dönmek istemiyor
FistikHanim gdlk kendi başına oturmayı bilip oturması lazım diyolar. Benim kızım bilmiyor ben oturtuyorum hep
Eda6714 gdlk benim kızımda dönmüyor 7 buçuk aylık olcak sadece bir iki yere yüz üstünde sırt üstüne dönerken gördüm doktorunuz bir şey dedi mi
gdlk @"FistikHanim çocuktan çocuğa fark var 8 aylık yürüyen bile var ama dönmek bile istemeyen bebekten kalkıp oturmasını beklemiyorum yani benim oğlum kucak bağımlısı kolik bi bebeklik geçirdi be sürekli kucaktaydı hiç inmedi hala da aynı sürekli kucakta oturmak istiyor o yüzden bence ne yapması gerektiğini bilmiyor
FistikHanim BetulDefnee dönmeyi biliyor ve dönüyor ama oturmayı bilmiyor nasıl öğreticem bilmiyorum. Ve oturamıyor da zaten düşüyor
BetulDefnee FistikHanim benimki de duramıyordu Birgül birden oturmaya başladı. Oturtup önüne biraz yüksek yaşanabileceğini küpler vs koyup oturma pozisyonunda durmak için kendisini zorlamasını sağlamıştır öncesinde. Bir de iki elimden tutup onu oturtuyordum geri yatırıyorduk gövdesi sırtı kaslansın diye. Benim kızım zayıf biraz da onun etkisiyke hareketli erken öğrendi oturmayı ama ben yinede instageamda fizyoterapist sayfalarına bakıyorum arada egzersiz gösteriyorlar onları yapmak için. Ama benimki de Emeklemek istemiyor egzersizleri yapmamak için ağlıyor ama ağlamasa onları da yaptırırım mesela
BetulDefnee FistikHanim benimki de duramıyordu Birgül birden oturmaya başladı. Oturtup önüne biraz yüksek yaşanabileceğini küpler vs koyup oturma pozisyonunda durmak için kendisini zorlamasını sağlamıştır öncesinde. Bir de iki elimden tutup onu oturtuyordum geri yatırıyorduk gövdesi sırtı kaslansın diye. Benim kızım zayıf biraz da onun etkisiyke hareketli erken öğrendi oturmayı ama ben yinede instageamda fizyoterapist sayfalarına bakıyorum arada egzersiz gösteriyorlar onları yapmak için. Ama benimki de Emeklemek istemiyor egzersizleri yapmamak için ağlıyor ama ağlamasa onları da yaptırırım mesela
Yagmur_24 FistikHanim onu yastıklarla destekleyin kucğaınıza oturtun kitap bakın mesela öyle öyle gelişecek
Eda6714 FistikHanim basbaya oturuyor 3 buçuk aylıkken kucağımda oturtmaya başladım 4 buçuk aylıkken yastıkla destekledim 5. Ayinda mama sandalyesine oturttum sonra gayet kendi oturmaya başladı oturmak için donmesi mi gerekiyor ?
MommmyAS Şuan 9 aylığız 5.5aylıkken desteksiz oturuyordu. 8 aylıkken emekleyip ayakta durmaya başladı. Şuan ellerini bırakıp dikiliyor. İnstagram da yonca görgül var ona bi bakın hareketleri yaptırın. Her çocuk kendine özgü ama yapı iskelesi denilende bir gerçek var destekleyin yapacaktır inşallah
Nltka Birşey söyleyim mi hiç kimseyle kıyas yapmayın . İki tane çocuk büyüttüm hala büyütüyorum ap ayrı çocuklar oğlum neredeyse 9 ayda dönmeyi öğrendi emekleme 10 ay falandı 11 de olabilir tam hatırlamıyorum yürümesi 14 aydı . Kızım şuan 8 aylık 5 aylıkken sürünmeye başladı 6 ayda emekledi 7 ayda tutunup kalkmaya başladı . 8 aylık tüm evi tutuna tutuna geziyor yürüme arkadaşı sürüyor. Oğlum 12 aylıkken bile kullanmadı yürüme arkadaşını. İkiside benim evladım birinin zar zor yaptığını öbürü kendi kendine öğrendi. Kızıma oturmayı bile göstermedim kendi elini önüne destek yapıp oturdu . Tamamen çocuğun doğasıyla alakalı . Oğlum tekti tek başına büyüdü . Kızım abisiyle büyüyor onunda etkisi olabilir
gdlk @"Eda6714″çok şükür gelişiminde bir sıkıntı yok ama üşengeç ya meme emeceği zaman gayet güzel sağına soluna dönüyor yatakta ama sırt üstü bırak hemen feryat figan :)
Eda6714 gdlk bizimki de sağına soluna dönüyor sadece benim donmekten kastım mesela yüz üstündeyken sırt üstüne dönmüyor sadece 1 yada iki kız görmüşümdür 😊