livanurvealpinannesi61 karanikoannesi 2 çocuğum var biri 33 aylık diğeri 4 yaşında ayına göre verdim herşeyi. 1 ay tadım yaptım 3 gün kuralı ile. İkisi de gayet sağlıklılar. Kiloları da gayet iyi.tadım yapılırsa herşeyin tadını alır. Çevremde çoğu kişi ne bulursa vermiş tadım yapmamış çocuklar sadece pilav yoğurt yiyor. Çocuk ne pırasa tatmış ne brokoli. Ayrıca bütün besinler alerjiktir eskiden buna dikkat etmemişler şuan birçok bebek çoğu şeyden alerji oluyor. Bizim birçok şeye alerjimiz vardı Alerji de çok riskli ölüme bile sebep oluyor. Siz tadım yerine herşeyden verirseniz alerji olunca neyin alerji yaptığını anlamanız zor. Bu kadar çok alerjik çocuk varken dikkat etmek gerek bence
Papiii livanurvealpinannesi61 ben 3 gun kyraliyla bu 5 ayi tadim yapiorum ama demem o ki ben tadimi 3 gun degil 2 gun yapsam olmazmi?aıerjisi varsa bile 1 ogundede cikmazmi zaten?
Ezzzzi Papiii bence mandalina deneme , asitli ya, ben küçükken bir verdm öyle reflü yaptım , bir süre tedavi oldu , tabi benim oğlum çok hassas ve alerjik , mutlaka onun da etkisi olmuştur ama bence asitli meyveler için biraz bekleyin 🥰
livanurvealpinannesi61 Papiii alerji hemen kendini belli etmez 1 günde de belli olur 3 günde de belli olur. Bunun bir saati günü yok alerji çok riskli ölüme bile sebep oluyor. Siz bilirsiniz tabi. Annem de beni öyle bakmış ben çocuklarımı öyle bakmadım iki çocuğum var tadım yaptım 3 gün kuralı ile. Gayet herşeyi yerler sağlıklılar kilo sorunu yaşamadık
Papiii livanurvealpinannesi61 peki diyelim 3 gunde belli olduu mesela tadimin 3cu gunu bisey oldu sonraki gunelrde gosterdi kendjni o zamanda yeni tadim zamanina denk gelicek.Ben nasil anlicamki?Yeni besindenmi yoksa eski besindenmi aleeji?
ilaydacemiko Papiii dana eti alerjik olduğu için kuzu diyorlar kesinlikle kuzu ile başlanmalı alacağınız zaten 50 gram et kilo ile alınmayacak sonuçta
Papiii ilaydacemiko biliyorum evet ben kendidme kuzu alicam ama genelleme soyledim.O kadar gücü yetmeyen aileler varki et bile veremiyorlar.Evet dana eti alerjik ola bilir ama herkesde degil
ilaydacemiko Papiii dana eti alerjik olduğu için kuzu diyorlar kesinlikle kuzu ile başlanmalı alacağınız zaten 50 gram et kilo ile alınmayacak sonuçta
livanurvealpinannesi61 ilaydacemiko ben doktorun verdiği bilgiyi söyledim benim 2 çocuğum var çocuk doktoru 6 aylık tadım yapılır günde 1 çay bardağı ek gıda verilir dedi. Birçok doktor böyle söyledi.
livanurvealpinannesi61 karanikoannesi bence siz doktorunuzu değiştirin verdiği bilgi yanlış 6 aylık bebek tadım yapar 2-3 gün yemez 6 aylık bebeğin ana besini anne sütü yada formül mamadır tıka basa yemek verilmez yani siz bilirsiniz de yanlış bilgi bu.
Liliales Papiii gün içinde 1-2 kere mama veriyorum geri kalanı emziriyorum ama bebeğim 2 aydır meme reddi vardı emmiyordu sütüm de baya azaldı 30cc bile çıkmıyor artık mama miktarını arttırdım ben de yine gün içinde 3 oluyor gece de 2-3 kere veriyorum. Sıvı ihtiyacını karşılamak için yine vermek gerekiyor mamayı bir de katı gıda mama kadar besleyici olmayabilir mamaların içinde bir sürü vitamin var 2 yaşa kadar devam edilmesi öneriliyor. Ben de 9 aya kadar bu şekilde devam edip sonrasında azaltmayı düşünüyorum gece beslenmesini 1e düşürerek. 1 yaştan sonra da sadece akşam uyurken ve sabah uyanınca veririm diyorum mamayı bakalım planlar böyle 😊
Papiii Liliales yok bende 1 yasina kadar mama veririm herhalde ama yani 8-9aydan 2 kereye dusurmek istiyorum
Mervetnl Papiii evet 😌 İlk hafta meyve tattı mesela diğer hafta sebze tadımı yaparken bir öğün meyve verdim 😌
Papiii Mervetnl yani her seyi 1 gun tatdirip daha sonra hepsini verdin dogru anladim diki 3 gun tadim yapmadin?Peki bir gun yaptigin tadimlarinda olcu ne kadardi?
Mervetnl Papiii sebzeler de doktor havuç ve patates olacak yanına bir sebze ekle öyle ver dedi. O şekilde 1 hafta verdim sonra öğüne döndüm. 2-3 tatlı kaşığıyla başladım ben iştahlı biraz bebeğim çok ağladı vermeyince. Yine de abartmadan işte 5 kaşık falan yemiştir. Anlatabildim umarım 🙈
livanurvealpinannesi61 Papiii çocuktan çocuğa değişir kimisi 1 günde kimisi 3 günde belli olur o yüzden uzmanlar 3 gün kuralı yapın diyor. Siz bilirsiniz ben 3 gün kuralı ile verdim doktor bana günde bir sebze ile tadım yap demişti patates verdim 3 gün havuç verdim 3 gün tadını alsın damak tadı oluşsun diye.
livanurvealpinannesi61 Papiii alerji kendini 3 günde belli ediyor 3 CÜ gün alerji olduysa önce verdiğiniz besinden olmuştur
Papiii Mervetnl yaa ben istiyorum mesela bugün brokolinin 3cu gun tadimi begun oglen ara ogunde 3 kasik brokoli yedi diyelkm sonra aksamustu elma tatdira bilirmiyim?Yani brokoliyi artik biçiyor ama elmayi sadece suyunu diline surdjm tatmadi
Mervetnl Papiii yani eğer 3 gün olduysa bence verebilirsinşz. Alerjik bebek değilse. Benim oğlum alerjik mesela ben o yüzden bir günde 2 farklı tadım yapmadım ama bence sizde sorun olmaz.
melegininannesi38 Liliales canım kilo durumu iyimiydi peki başladığında 4 ayda başlamışsın ya 4 ayın sonunda mi yoksa 4 e girdiğinde mi
Liliales melegininannesi38 kilo problemimiz yoktu ama meme+mama şeklinde besleniyordu. 4 aya girdiğimizde kontrole gittiğimizde doktorumuz yemeklerin tadına baktırabilirsin dedi bi 10 gün sonra filan başladım başta sadece ağzına sürüyordum emmesini sağlıyordum yoğurt ve meyvelerle başladım 5. ayda da 3 gün kuralıyla ilerledim şimdi 6 aylık olmak üzere birçok meyve ve sebzenin tadımını tamamladık şimdi yeni bir şey vereceğim zaman önceki tattırdıklarımla karıştırıyorum yine 3 gün veriyorum. Zeytinyağı ekliyorum yemeklerine hiç sindirim sorunu yaşamadık