Merhabalar 🥰 bi önceki postta sizinle mutluluğumu paylaşmıştım. Şimdi mutluluğumu yüze katlayarak tecrübelerimi paylaşmak istiyorum 🥰 bebeğime kendim uyku eğitimi verdim. Biliyorum ki neredeyse hepimiz bebeğimiz bebeğinin uyku probleminden muzdarip. Bende onlardan biriydim taki 10 gün öncesine kadar. Bilmeyenler için özet geçiyorum. Bebeğim emerek uyuyordu emzik uyku arkadası yada ayakta sallanmak gibi hiç bir uyku desteğini kabul etmiyordu. Gece uykusu hiç yok denecek kadar azdı. Max 1 saatte bir uyanıyordu çoğu zaman yarım saatte hatta 10 dakika da bir uyandığı bile oluyordu ve tekrar uykuya döndermemin tek şansı emzirmekti. Artık ağlama noktasına geliyor hatta bazen sinir krizleri geçiriyordum. Ve bebeğime uyku eğitimi vermek için bi karar aldım. Şimdi size nasıl yaptım hangi yöntemi denedim nerede yanlıslarım oldu nerede ne yapacagımı bilemedim hepsini anlatacagım. Detaylarıyla birlikte vermek istiyorum uzun olacak biraz 🥰
NASIL BAŞLADIM ?
Nasıl başladığımı ve ilk 3 günlük tempomuzu bi önceki postumda paylaştım. Çok zor ve en ağlamaklı olan günlerdi. Bebeğimin uyku saatinde rutinlerimi yapıp yatağına bıraktım. Sanki kolu kopmuş gibi ağladı 3 er dakika ağlamasına izin verip sonra kucagıma alıp sakinleştirdim. 1 saat 10 dakika sonunda uyudu. Her geçen gün direnme süreleri azaldı. Ve uykuya dalmasını kolaylaştırmak için pışpış patpatla uyuttum. Burdan öğrendiğim şey ise ben pes etmez isem bebeğimin pes ettiği oldu. Ağlamalarına dayanmak çok zordu ama sonucun harika olacağına inandım hep.
UYKU SAATLERİNİ NASIL DÜZENLEDİM ?
Daha öncesinde emerek uyudugu için her yarım saatte bir uyanıp tekrar emmek istiyordu o yüzden gündüz uykularımız çok kısaydı bazen uykuya tekrar dönderebiliyordum çoğu zamanda tekrar uyutamıyordum. Bu sebeple uzun uyku yapması gereken saatlerde yapmadığı için düzenli bir uyku aralığı yoktu. Buda hem gün içerisinde çok huysuz olmasına hemde gece uykularının çok daha fazla bölünmesine sebep veriyordu. Eğitime başladığım günün sabahından itibaren gün içerisinde saat kaçta uyandı bi sonraki uyku saati ne zaman ve uyuduğunda kaç dakika uyuması gerekiyor onları araştırdım. 7 bucuk aylık bebeğim hala 3 uyku yapıyordu bu sebeple uyku uyanıklık sürelerini hesaplamak bana aşırı karmaşık gelmişti. Şuan 2 gündür iki uyku yapıyor şükürler olsun biraz daha kolaylastı işim. 3 uyku yaptığı günlerde sabah 06:00-08:00 arası güne başlattım daha erken uyanırsa tekrar uykuya dönderdim daha fazla uyumak isterse de ennn geç 8 de uyandırdım.
- Uykusuna uyandıktan 2 saat sonra
- Uykusuna uyandıktan 2 saat 15 dakika sonra
- Uykusuna uyandıktan 2 saat 20 dakika sonra
Gece uykusuna ise uyandıktan 2 saat 30 dakika sonra götürdüm.
- Uykusunun max 2 saat
- Uykusunun max 1.5 saat
- Uykusunun ise max 45 dakika olacak şekilde ayarladım.
İlk iki uykusunu hala o kadar uzun uyumuyor 30. Yada 45. Dakika da uyanıyordu. Tekrar uykuya döndermeye calısıyordum. Uyursa uyuyor uyumuyor ise kaldırıyordum ama asla diğer uyku saatine kadar tekrar uykuya götürmüyordm.
Genelde 3. Uykusunu uzun yapmak istiyordu bende gün içerisinde çok çok az uyudu ise 45. Dakikada biraz daha fazla uyudu ise 30. Dakika da uyandırdım. Sonra yine gece uykusuna saatinde götürdüm.
KISA UYKULARI NASIL UZATTIM ?
Bebekler 30. Ve 45. Dakika da derin uykuya geçme döngüsü varmış ve destekli uyuyan bebekler kendi kendilerine dalamadıkları için uyanıyorlarmıs. Ve bunun çözümü ise o döngüyü atlatmakmış. Uykuya daldığı anda saate bakıp uyuduğu andan itibaren 25. Dakika da yanağına hafifçe dokundum kıpırdadı bıraktım. 40. Dakika da aynısını yine yaptm. Bir kaç gün sonra artık 30. Dakika da uyanmamaya başladı. Bende sadece 40. Dakika da dürttüm. İki güne 45. Dakikada da uyanmamaya başladı. Ama bu sefer de 1 saat 10 dakika yada 1 saat 20 dakika uyuyor sonrasında uyanıyordu. Bende 40. Dakika dürtmeyi bırakıp 1 saatin sonunda dürtmeye başladım. Hatta kendim bile hala inanamıyorum son iki gündür bu yöntemle tam 2 saat uyanmadan uyudu 👏 bu şekilde uyku döngülerini atlatmayı da öğrendi kendisi.
GECE UYANMALARI NASIL ?
İlk 8 gün gece sık sık uyanmaları devam etti. Her seferinde pışpış patpatla tekrar uyutmaya çalıştım çok ağlarsa kucagıma alıp sakinleştirip tekrar yatırdım. Gece beslenmesini kesmedim. İlk günlerde uyandığında emzirip eğer emerken uyuduysa tekrar öpüp uyandırıp uyanık şekilde yatağına koymuştum ama burada bi annemizin tavsiyesi ile gece beslenmesinde uyanmasını beklemeyip rüya öğünü yapmamı önermesi ile rüya öğünü yapmaya başladım. Yani uykuya daldıktan minimum 5 dakika sonra uyurken emzirdim. Bu şekilde açlıktan uyanmaları da bitti. Ama hala sık sık uyanıyordu. Sebebini araştırırken gün içerisinde 3 uyku yapmasıyla alakalı olabileceğini öğrenip gündüz uykusunu 2 uykuya düşürdük. Ve dün gece ilkkez oglum doğdu doğalı ilkkez aksam 7 buçuktan sabah 6 ya kadar sadece iki kez uyandı. İlk uyandığında emme saati değildi ama ikinci uyandığında emme saati oldugu için uyandı. Uykunun arasında gözleri kapalı bir şekilde mızırdandığı için emerek uyuttm.
YAPTIĞIM HATALAR NELERDİ ?
Eğitimin 3. Günü uykusuzluğa dayanamayıp sabah ilk uykusunu emzirirek uyutmuştum ertesi iki gün boyunca daha fazla ağlamasına sebebiyet vermişti 🤦♀️nasıl olsa ağlayınca meme veriyordu diye.
Bir diğer hatam yine sabah güne erken başlağımız için ikimizinde gözünden uyku akıyordu ilk uyku saatine de 40 dakika kalmıştı acaba götürsem uyur mu diye düşünüp denemekten zarar gelmez deyip getirmiştim tam uyku saati gelene kadar ağlamıştı. Yani uyku saatinden önce uyutmaya getirmemeliymisim.
Bir keresinde de uyku saati tam yemek yiyeceğim saate geldi ve yarım saate yakın geç götürdüm o zamanda çok direndi. Yani uyku saatini fazla geçirmemeliymişim.
BEBEĞİMİN SON DURUMU NASIL ?
Şükürler olsun artık uykuya direnme ve ağlamalar bitti.
Uyku saati geldiğinde rutinleri yapıp yatağına bırakıyorum biraz oturuyor biraz kalkıyor beşikten tutunuyor. Sonra tekrar yatıyoru 5 10 dakika keyfince hareket ediyor bende yanında sandalyemde oturuyorum. Sonra yüz üstü yatıyor bes pışpış patpatla bir iki dakika sırtına poposuna vuruyorum mışıl mışıl uyuyor 💤
ÖNEMLİ TAVSİYELER !
Bebeğinizin beslenme saati değilse asla beslememek.
Gece uyandığında asla ışığı açmamak.
Ağlarken kucagımıza aldığımızda sakinleştikten sonra hala kucagımızda tutmamak hemen geri yatırmak.
Beslenmek için çok direnirse su teklif etmek.
Asla pes etmemek ve başaramayacagınızı düşünmek.
İnanın ben çok dirayetsizdim istikrarsızdım. Ama sonuç aldığımı gördükçe güçlendim. Çok fazla okudum ve ne okuduysam deneyip fayda gördüm.
UYKU SAATLERİNİ TAKİP ETTİĞİM UYGULAMA !
‘ UYUDU ‘
SON SÖZLERİM 🥰
Belki birinizin derdine bir çare olurum diye yazdım ince ince. Çünkü uyku eğitimleri bir sürü para olmuş. Hemde sizin bebeğinizi en iyi siz tanırsınız ne istediğini en iyi siz bilirsiniz.
Bunlar benim tecrübe ve deneyimlerim.
Denemek isteyen annelere tüm kalbimle kolaylıklar diliyorum 🥰
Bizler harika anneleriz 🥰