Ceyloo0625 merhaba , benim kızımda geç açılanlardan. Bende burda çok sordum. Çok araştırdım. Bizde de ekran sıfırdı 2 yaşa kadar. Oyunlar aktiviteler vs şimdi hepsini yazmayayım ama kendimce kızımın 0-3 yaş gelişimine çok odaklandım. Öncelikle 2 yaşında aksiyon almak istemeniz çok güzel. Ben durumu 18 ayda fark ettim. Doktorumuza danıştım. Çocuk doktorumuz bir problem görmedi 2,5 yaşa kadar bekleyebilirsiniz dedi. Benim kızım söylediği kelimeleri unutuyordu. Biz yinede 2 yaşta pedagoga gittik bi sorun görülmedi pedagog 3 yaştan önce dil terapistini gerekli görmedi (kızım için her çocuk farklıdır) okul önerdi. ( anne olmadan akran ilişkisi ) Okula yazdırdık . Çok yavaş açıldı şuan tam 32 aylık ama hala cümle yok kelime kelime anlatıyor isteğini. Okul pedagogu ile de çok görüştüm. Kelime kullanan çocuklarda dil terapisini 4 yaştan sonra öneriyoruz ama yinede siz ben değerlendirmek isterim derseniz siz bilirsiniz ama bizce süreç normal bazı cocuklar geç konuşur ve kızınızda pedagojik bi sorun olmadığı aşikar dedi. Ama yinede ben dil terapistinden randevu aldım bu ay sonu başlıyoruz. Keşke 2 yaşına girdiğinde başlayasaymışız diyorum. Çünkü büyüdükçe istekleri artıyor ve anlatamadıklarında aşırı hırçınlaşıyor konuşamayan çocuklar. Evet şimdi kızım çat pat bişiler söylüyor ama kendini tam olarak ifade edemediği için krizler yaşıyor. Bu bizim deneyimimiz. Her çocuk farklı yolda yürür tabi. Ama önce pedagoga gitmenizi öneririm ki sadece gecikmiş dil mi yoksa başka bi etkende var mı onu öğrenirsiniz. Sadece gecikmiş dilsw hemen iyi bi dkt bulun hiç geciktirmeyin. Ne kdr erken başlanırsa okdr kısa vade de yararı olduğunu çok duymuştum. Hatta dkt bana keşke 2 yaşta gelseydiniz demişti ( annemin arkadaşı henüz muayene olmadı kızım) çünkü bu da bi bütçe. Mesela 2 yaşta 10 seansta çözülebilirken 3 yaşta bu 30 seans olabilir . Manevi durum apayrı ama bu da ek bütçe demek. Dkt seansı 800 tl. Muhtemelen hafta da 1 çağıracak.