Sdyll Merhaba, ben ilk defa yoğurt yapıcam ama önceden mayalanmış yoğurt yok elimde maya olarak kullanmak için hazır yoğurtla yapsam olur mu kızlar? Çok iyi hep tutan tarifi ve püf noktalarınızı da yazar mısınız?
gurturk Sdyll hazır yoğurt ile mayalamayın tuhaf bir kıvamı oluyor. Evde diye bir marke var yoğurt mayası ben onu kullanıyorum gayet güzel. Peynirci babadan alıyorum. Kesinlikle püf noktası sütün sıcaklığı mayalama sıcaklığı aşırı önemli yoğurdu rezil eden de vezir eden de o
Bcglcn Sdyll ben hazır yoğurtla mayalıyorum mayam olmazsa hem tadı güzel oluyor hemde kıvam konusunda bi sıkıntı yaşamadım. Sıcaklığını şu şekilde ayarlayabilirsiniz. Parmağınızı batırdığınızda saymaya başlayın 7 8 saniyede parmak yanıyorsa tamamdır ☺️ çok sıcak mayalarsanız ekşi olur çünkü bebiş yiyecekse sevmeyebilir ☺️ bir litre süte 1 yemek kaşığı şeklinde olacak yoğurt. Ben bu şekilde yapıyorum çok lezzetli oluyor kızım da severek yiyor ☺️
Poncikkkk Sdyll hazır yoğurtla bir ara yaptım ayrıdıığın mayanın içine ılık süttten bir iki kaşık alıp güzelce karıştırın pürüzsüz hale gelene kadar sonra yoğurda atın afiyet olsun
Arasinannesi20 Bcglcn bendd aynı şekilde kavonazlara mayalıyorum kavanozlara yoğurdu bölüştürmeden önce kavanozları ısıtılıyorum öyle bölüştürüyorum kapaklarını kapstmıyorum üzerlerine süzgeç koyup battaniye ile kapatıyorum 6 7 saat bekletip kapakları açıkken dolaba kaldırıyorum 1 gece bekletiyorım sonra kapatıyorum asla ekşimiyor ve taş gibi oluyor Sdyll
Sdyll gurturk ben ilçede oturuyorum ve bim a101 şok Migros ve tarım kredi market var sadece oralarda bildiğiniz maya var mı
Meltemingo Sdyll hazir yogurtmus yok aktivaymis hepsi hikaye bunlarla yogurt sunuyo guzel olmuyo en guzeli evde marka probiyotikli toz maya ne bebegnz kabiz olur nede yogurdunuz suner tas gibi yogurt oluyor … ben pastorize gunlum sut alip ocakta kayantiyorum benm bebgm kaymagni sevmedgi icin kaymagni ustunden aliyorum bi iki karstirip havasini aliyorum snra sogumya birakiyorum parmagimi koyup 7 kdr sayiyorum elim ynmiosa probiyotikli mayayla mayaliyorum snra yogurt makinasina koyuyorum 7 saate mayalnio bitttikten snra biraz oda scklgna glne kdr bekletioru Agzi acik sekilde dolaba koyuyorum agzi acik beklettkten snra kapaklrni kapatiorum taş gibi yogurt oluyor tadida cok guzel oluyor ama aldgnz sutun yag oranida burda onemli
bakkalemzigi Meltemingo kız kaymağı en güzel yeri benim bebeğimde yemiyor benle eşim yiyoruz orayı siz yesenize 😂
bakkalemzigi Sdyll hazır yoğurtla yapmayın , şok da mesela protibiyotik maya var onu alın. Eczhanelerde de var bir sürü maya çeşidi .
bananeabiya Sdyll migrosta var canım. BüyüYo probiyotik yoğurt mayası ben onla yapıyorum tadı mis gibi oluyor. Sıvı olanı var bulabilirsen ondan al kurusu ile uğraşma ☺️
gurturk Sdyll dediğiniz marketlerden hiç almadım yanlış yönlendirmeyeyim sadece Activia aldım baya övülüyordu evet yoğurdu güzel ama fazla dayanmıyor
minikmucizem34 Sdyll activya probiyotik yoğurt mayasıyla mayalayabilirsin ben 6. aydan beri kızıma hep öyle mayalıyorum yoğurdu pastörize süt alıyorum çiğ sütten hiç yapmam serçe parmağımı içinr koyuyorum 5 e kadar sayıyorum sızlıyorsa sütün altını kapatıyorum bi paket yani 2 yemek kaşığı activya maya ile mayalayıp küçük kavanozlara koyuyorum önceden ısıttığım fırına koyup kapağını kapatıyorum 5 saat hiç açmadan orda bekliyor sonra buzdolabına koyuyorum ertesi günde kızıma afiyetle yediriyorum fırına da dolaba da ağzı açık koy bu arada ertesi gün kapaklarını kapatabilirsin