Nil614kara anneyimanne00 Çok şükür beni anlayan biri ben cocuğu ötekileştirmiyorum öcü ilan edildim bi anda kızıma zarar vermesine göz yumamam öyle değilmi
anneyimanne00 Nil614kara evet ama başta böyle şeyler yaşanıyor eminim ki öğretmen de elimden geleni yapıyorsur sınıfta bazem saniye ile her şey olabiliyor. biraz daha sabır o çocuğu da anlamak ve ailesini de anlamak lazım
anneyimanne00 bence çok gerkesiz yerler egidiyor hanımlar konuşmalar. otizmli bireye bu hak verilir evet bazısını zapdetmek zor ama onların bür davranışı kazanması öok uzun sürer ve onları topluma kazandırmalıyoz. ikincisi öğretmenin asla suçu yok. veli de bunu bilmek zorunda ama istememe gibi bir hakkı yok
Ysgl26 anneyimanne00 elbette veliye söylenir ama bu şekilde değil. Bi öğretmenin otizmli bi çocuğa eğitim veriyorsa eğer kimseyi takıntı haline getirmeyeceğini bilmesi gerekir. Öğretmenim yaptığı şey şuanda sizi korkutmak ve yanlış yönlendirmek
Nil614kara Ysgl26 Korkutmak mı cocuğumun kolu mosmor diyorum korkutmasına gerek yok gözümle gördüm ztn zarar veremez ve bunu önlemesi gerekiyor.
anneyimanne00 Ysgl26 çocuk bir çdiğer çocupu tani ki takıntı haline getirmez ama şiddete meyili olur bunu veliye otizmli öğrencinin şiddete meylinin olduğunu söylemez ama sınıfta yaşanan durumu söyler. bu kesinlikle doğru yaklaşımdır. dipnot sadece özel eğitim anaokulunda 1 yıl staj yaptım okulçncesi öğretmeniyim 5. yılım bitti özel gereksinimli öğrencilerim oldu 🌸
Nil614kara anneyimanne00 Az önce knştum gölge abla arıyolarmış sınıfınıda ayıracakalrmış umarım dediklerini yaparlar. Peki gölge abla şartmı bu durumlarda
Ysgl26 Nil614kara ama bunun çözümü o çocuğu okuldan uzaklaştırmak ya d asizin şikayetiniz değil.. bu mesafwyi öğretmenin ayarlaması ve çocuğunuzu koruması gerekir
Zlm Ysgl26 otizmli yada değil biri çocuğumun kolunu isirsa bilemek isterim öğretmen olsam velisimede söylerdim bunun nesi çirkin tabikide bilgi vericekler
Ysgl26 Zlm bilgi vermesine bişy demedim.. versin zaten. sadece çocuğunuzu takıntı haline getirmiş falan diye tedirgin etmemesi gerekir..
DarkSwan Nil614kara Anaokulu Öğretmeni olarak cevaplamak istedim. Otizmin derecesine göre evet gidebilir. Kaynaştırma öğrencisi olarak alınıyor. Otizmin derecesi yoğun ise yetişkin desteğine ihtiyaç duyabilir.
Zlm Ysgl26 bence bunu bayan kendisi dusunuyo daha öncede birşeyler olmuşsa yada kızı sürekli benimle ugrasiyo demisse
anneyimanne00 Nil614kara sınıfını ayırmasını temenni etmeniz de biraz üzdü beni ama neyse.. gölge abla yardımcı abla demek
Nil614kara Ysgl26 Koruyamamış işte eğer böyle devam ederse tabiki şikayetçi olmak için elimden geleni yaparım kurumla ilgili o yüzden buraya sormak istedim.
Gokturk_ Nil614kara çalıştığım hastane de yakın arkadaşımın böyle özel çocuğu vardı ve şiddete meyilliydi ha nasıl meyilli .Mesela birşeyi alırdı ,annesi verir misin dediğin de ya da çocuğunun istediği dışında bir şekilde elindekini alınca kendisinin sanıp benimseyip elindekini vermemek için vururdu annesine .Maalesef böyle görmüştüm ben .
Zlm Ysgl26 evet bayanda yazdı 😊 o tabir cidden his olmamis insan çocuğunu okula göndermeye korkar çok yanlış bı cümle olmuş gerçekten
DarkSwan Nil614kara Isırma, vurma, elindekini atma gibi.. Şu an sınıfımda yarım gün gelen öğrencim var, banada vurduğu zamanlar oluyor. Doğru olmadığını her defasında anlatıyorum. Arkadaşlarına vurmuyor ama bana arada istemediği bir durum olduğunda vuruyor.
Zlm Nil614kara gerçekten mi cidden hoş bı cümle olmamış yani bunu anneye söyleyip onu germek doğru değil bencede. Takıntı yaptı diyeceğine çocuğu bı şekilde yaklastirmayip çözüm arasa daha iyi olurmuş
anneyimanne00 Nil614kara öğretmen bunu dediyse yanlış yapmış tabi. sadece olayı anlatması gerekirdi. ne desem ki şimdi.. ama bir gün bizlerin başına da gelebilir bunu unutmamak lazım
Nil614kara anneyimanne00 Napıcam acaba hergün kolunda morluklarla mı dönecek benim cocuğum eve tabiki sınıfını değiştirecekler yada biz bakamıyoruz diyip kendi özel eğitim okuluna gönderecekler. Aman nolacak ısırsın diyecek halim yok.
Ysgl26 Nil614kara çocuğun ailesiyle mi konuşsanız? Bilemedim ki .elbette hiçbirimiz evlatlarımızın kılına zarar gelsin istemeyiz. Isırsın nolcak diye bi durum sözkonusu bile olamaz.. ama iştw bunu ayarlaması gereken öğretmen ve okul yönetimi..Üstelik durum da hassas bi durum.normal bi çocuk olsa çok haklısınız isyanınızda ama bu farklı bi durum. Umarım iki taraf için de adil bi çözüm bulunur