nevahuma Bilgisi olan var mı biz SGK ya gittik e-devlet ten başvuru oluyomuş ama orada çalışan dedi bir muhasebeciden yardım alsanız iyi olur ,yani işyeri açmıyorum ki telefondan sorunca da kurumdakilerin yapması gerektiğini söylüyorlar hiç yaptıran var mı
MinikPandam_ nevahuma çalıştığı bir kurumdan bulduysanız sigortasını onların yapması gerekiyor mantıken
Haylazbaby nevahuma ben daha önce beş sene sgk nın çağrı merkezinde çalıştım . Yani bu konuya oldukça da hakimdim ama üzerinden zaman geçince bildiğim kanunları da biraz unuttum. E devlet üzerinden ev hizmetlerini seçerek ilerliyorsunuz . Bir de sms üzerinden de yapılıyordu bi ara. Ben siz kaynakları bulup atayım isterseniz ama sakınca olur mu burda paylaşmamın bilemedim
Haylazbaby nevahuma isterseniz arama motorundan ev hizmetleri 10 günden fazla sigortalılık yazarsanız sgk sayfasında ve diğer sayfalarda detayları var .
AgentMom nevahuma e devlet üzerinden yapılıyor ama muhasebeciniz yani mali müşavirinizin dosya açması gerekiyor. Başvuru biraz karışık ya sizin ya da eşinizin çalıştığı yerin muhasebecisine sorun, mevzuat baya değişmiş,
Haylazbaby nevahuma e devlet üzerinden ev hizmetleri 10 günden fazla çalışanların sigortalılığı var ordan yaptıktan sonra da ödemesini de onlinetahsilat.sgk.gov.tr üzerinden ek9 10 günden fazla tahsilatı seçerek kart ile prim ödeneğini seçerek ödeme yapılıyor
Haylazbaby Rica ederim ek 9 formunu kuruma elden teslim ediyorlardı doldurup. Şimdi elektronik ortamda yapılıyor diye biliyorum . Yine de takıldığınız nokta olursa bildiğim kadarıyla yardımcı olmaya çalışırım