Duygu021221 oğlum 24 ay kızım ise 26.aydan itibaren tam anlamıyla akıcı ve düzgün şekilde konuştu.doktorumuz konuşmanın konuşma kabul edilmesi için ağzından çıkan kelimelerin herkesçe tam anlamıyla anlaşılır olması kraterini kabul ediyoruz yoksa anne baba geliyor ay onu dedi ay bunu dedi 10 günlükken anne dedi konuştu hocam diyorlar ama bunun konuşmakla alakası yok konuşma basamak basamak ilerler ve sadece anne baba anladiginda bu konuşma olmaz demişti.dogduklari andan itibaren hep kitap okudum çocuklarıma.hatta kızıma hamileyken oğlum 8 yaşındaydı koronanin ortasındaydik canlı derslere baslamislardi ve okuma yazmayı unutmaması açısından her gün muhakkak 1 kitap okutmamizi soylemisti ogretmenimiz oğlum daha hamile olduğumu ogrendigi an karnıma yatıp kitap okumaya başladı kardeşine. Hep konuştum onlarla.oyunlar kurdum soru sordum kitap okudum soru sordum birşey istese sulugunu mu istedin mama mi istedin dedim cevap bekledim evin işlerini yaparken bile bana onu getir bunu getir dedim çamaşır aşarken mandal istedim atıyorum 1 kırmızı mandal 2 kırmızı mandal diye sayılarıyla renklerini söyleyerek aldım elinden mandallari parmak oyunları oynadım her an her saniye işin içinde bogulsamda onlar peşimde gezerken sözel iletişim halinde olduk.sarkilar hayvan taklitleri yaptık söyledik puzzle aldım hayvanlar arabalar sayılar renkler geometrik şekiller kavramlar olan tek tek adlarını söyleyerek hadi şimdi sen tekrar et ve yerine koy diye diye oynadım onlarla. Böyle böyle oğlum 18 aylıkken kızım 15 aylıkken 2li anlaşılır cümleler kurmaya az önce dediğim gibide oğlum 24 kızım 26 aylıkken artık herseylerini rahatlıkla anlatacak ve herkesçe anlaşılacak şekilde konuşmaya basladi