zeyneperdag
Merhaba 2 tane büyük hata var burada maalesef
- Yenidoğana bal yedirmek
- Emziği şekerli bir şeylere batırarak vermek
Bal 1 yaşından önce verilmez bunun sebebi botulismus toksinini bebeklerin mide asidiyle etkisiz hale getiremeyip botulizm adı verilen bal zehirlenmesi tablosuna yol açmasıdır. Belirtilerine girmeyeceğim internetten bakarsınız ama bebeğinizi birkaç gün daha belirtiler açısından gözlemlemeniz iyi olur.
Bal zehirlenmesi oluyormuş diyip emziği pekmeze reçele batırmaya devam etmek de büyük bir hata olur. Şu dönemde kan şekerini çok yükselterek şeker komasına, ilerleyen zamanda diş çürüklerine neden olur. Emziği eennn fazla kaynamış ılımış içme suyuna veya sağım yapıyorsanız anne sütüne veya kullanıyorsanız formül mamaya batırıp deneyebilirsiniz. Çocuğunuzun emzik tutması hayatından daha önemli değil
Emin olmadığınız konularda ulaşabiliyorsanız doktorunuza, ulaşamıyorsanız buradaki annelere danışmanız sizin için faydalı olabilir