22 aylık kızım malesef hiç konusmuyor yani anne baba diyor hayvan seslerinin taklitlerini yapıyor, komut alıyor göz teması ismine bakma vs çok şükür hepsi normal insanlarla iletişime geçer güler sakalasir aktif bir çocuk ama gel gelelim konuşma çabası yok, kitap okuyorum, bütün yaz dışardaydik kedilerle köpeklerle parklarda geçti sosyallessin diye hep dışarda arkadaş edindik vs ama yok yani :( telefon TV kısıtlı ama şunu soylemk istiyorum ben 18.aya kadar hiç bir sekilde ekran göstermedim bol bol kitap konuşma masal anlatma olarak ilerledim ama ozamanda kelime sayısı çok çok azdı.. asla doğru demiyorum lütfen yanlış anlaşılmasın her çocuk özeldir farklıdır ama çevremde sürekli ama sürekli telefondan video izleten tanıdıklarım var çocuklarımız aynı yaşlarda çocuklar resmen bülbül gibi konusuyorlar yani acaba diyorum çokta ilgisi yok mu tabiki sadece konuşma olarak değil çok zararları var ama bilemiyorum buna istinaden tabiki al izle sende demiyorum çocuğuma ama moralim bozulmaya başladı, doktorumuz var kızımı gözlemledi odaya girince hemen oyuncaklara gitti ve sekreteri ile iletişime geçmeye çalıştı hep etrafı inceli doktor bunları değerlendirip bir sorun yok sosyal bir çocuk zamanla konuşacak bazı çocuklar geç konuşabiliyor dedi tabiki doktor ne derse o ama canım sıkılıyor işte mesela eski videosunu izlettim çok net şekilde dede dediği bir videosu vardı onu izleyince hemen utandı yüzünü sakladı acaba konuşmaya utanıyor mu kafam çok karışık sizlere danışmak istedim. Ne yapmam lazım bir fikriniz bilginiz varsa lütfen yardımcı olur musunuz💓