270823 bebegin ilk 6 ayda gelişimini tamamlayana kadarda ihtiyacı olan protein yağ demir vitamin gibi gibi her türlü besin değerini karşılayan ve içindeki koruyucu maddeler sebebiyle bebeği hastalıklardan koruyan tek şey anne sütü.
Olası hastalıklara karşı antikor üreten iyileşmesinde ilaçlardan daha da fazla etken gösteren tek şey anne sütü…
Üstelik anne sutunun %80 i su oldugu için en sıcak mevsimlerde bile şu vermeye gerek kalmıyor.
Ayrıca ishal,solunum yolu enfeksiyonundan koruduğu gibi diş gelişiminin en önemli unsuru anne sütü.
Anne sütü ile beslenen çocuklarda araştırmalara göre atim alerji diyabet kansızlık daha az görülmüş. Onun dışında bebekle anne arasındaki en önemli bağı anne sütü sağlar birde sadece emzirmenin bebege değil anneye de yararı var. Annenin kanser, ve anemi riskini azaltır.rahmin toparlanmasinda önemli rol sağlar.
Yani eminim daha da faydaları vardır. Bebegin hayatında yiyeceği bütün besinlerin içerdiği vitaminlerin tek bir şeye bürünmüş hali anne sütü.
Bebeğiniz kilo almiyordur bunu doktorunuz saptar ve sutunuzun yetmediğini düşündüğü an size mama tavsiye eder. Ama ki siz bebeğinizin doymadigini düşünüp mama veriyorsanız yanlış yapıyorsunuz.
Bebeklerin ellerini emmesi ağlaması durmadan meme istemesi vs. Aç olduğunu göstermez bunlar gelişimi ile alakalı etkenlerdir. Eğer bebeğinizden günde en az 5 kez cisli bez alıyorsanız aylik 500 gram aliyorsa ilk aylar bebeğiniz doyuyordur.ekstra mama verip bebeğinizi sisirmeyin sutunüz varken. Sonra mamaya biberona alışıp meme reddi yapabilir. Emzirmek kadar güzel bir duygu yok tadını çıkartın. Kızım 11 aylik bir kere mama vermedim sütüm yettiği için